کسانی که از راه امام منحرف شده اند به خود بیایند/ امروز پیروی از ولایت ادامه راه امام حسین(ع) است

رامین قربانی غیورمردی از دیار میرزاکوچک و زادگاه سرداران و هشت هزار شهید گلگون کفن استان سرسبز گیلان است که به عشق امام(ره) سختی راه را به جان خریده است و مسیر گیلان تا حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) را با پای پیاده طی کند.

کسانی که از راه امام منحرف شده اند به خود بیایند/ امروز پیروی از ولایت ادامه راه امام حسین(ع) است

به گزارش زیتون خبر، این روزها فضای شهرمان در حالی عطر زائر پیاده حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را در خود حس می کند که برخی از خواص بی‌بصیرت در رسانه‌ها ناگفته‌هایی را به امام راحل نسبت می دهند یا برخی از نزدیکان ایشان مطالب موهنی را در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک مطرح می کنند و آب در آسیباب دشمن می ریزند.

رامین قربانی غیورمردی از دیار میرزاکوچک و زادگاه سرداران و هشت هزار شهید گلگون کفن استان سرسبز گیلان است که به عشق امام(ره) سختی راه را به جان خریده است و در آستانه ماه محرم مسیر گیلان تا حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) را با پای پیاده طی کند.

آنچه می‌خوانید گفتگوی خبرنگار زیتون خبر با این زائر پیاده حرم حضرت امام خمینی(ره) است.

dsds

زیتون خبر: خداقوت از کجا می آیید و حرکت‌تان را از کی آغاز کرده اید؟

درود و سلام دارم به ارواح پاک طیبه امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر و سلام ویژه دارم خدمت مردم ولایی استان گیلان، حرکت من از روستای خلفه‌کنار توابع ضیابر از شهرستان صومعه‌سرا همزمان با عید سعید قربان به سمت مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و سپس قم و جمکران آغاز شده است.

زیتون خبر: چند روز در مسیر خواهید بود؟

طی حکمی که از سوی استانداری گیلان صادر شده است این حرکت یک ماه به طول خواهد انجامید اما تلاش می کنم تا در برنامه ویژه روز عاشورا که در ضیابر برگزار می‌شود به زادگاهم بازگردم.

زیتون خبر: هدف شما از این حرکت معنوی چیست و چه پیامی برای مردم شهرهایی که از آن عبور می کنید دارید؟

به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم نام این حرکت معنوی را پیک محرم گذاشته ام که در مدتی که در سفر هستم با خدای خودم خلوت کنم و پیام عاشورا را بار دیگر برای مردم بازگو نمایم.

زیتون خبر: روزی چند کیلومتر پیاده روی می کنید؟

روزی ۳۵ کیلومتر با پای پیاده طی می کنم که امیدوارم  با بدرقه گرم این مردم باعث قوت قلب در من شده تا بتوانیم این مسیر را طی کنیم.

 زیتون خبر: استقبال و بدرقه مردم چگونه بود؟

تقدیر تشکر می کنم از مردم زادگاهم که روزی که می خواستم حرکت کنم بدرقه چشم گیری با حضور خانواده های شهدا، جانباز، برگزار شد.

استقبال مردم رشت و امامزاده هاشم در خور توجه بود. در امامزاده هاشم(ع) که بودم مادر شهیدی آمد و پرچم مزین به نام ابی اعبدالله را بوسید و تشکر کرد.

زیتون خبر: نگفتید شغلتان چیست؟

کشاورز هستم.

زیتون خبر: در این مدت که نیستید از انجام امورات منزل و در تهیه امرار معاش با مشکل برنمی خورید؟

چند تا گوسفند داشتم یک روز قبل از عید قربان فروختم مقداری از آن پول را برای اهل خانه گذاشتم و مقداری را همراه خودمان آوردم تا مخارجم را تامین کنم.

زیتون خبر: برنامه دیگری هم دارید؟

انشاء الله سال آینده دو ماه مانده به محرم از گیلان با پای پیاده به کربلا می روم.

به فرموده رهبر عزیزمان این افراد که در راه تخریب گام برمی دارند از ما نیستند. افرادی که سنگ اندازی و اشغالگری می‌کنند از ما نیستند.

زیتون خبر: چرا عشق امام حسین(ع) در خون های مردم عالم را به خروش می آورد؟

مردم ما خیلی چیزها از امام حسین(ع) و اهل بیت دیده اند و درس گرفته اند. هشت سال دفاع مقدس تجلی حماسه کربلا بود که بسیاری از رزمندگان در خاک غربت غریبانه جان سپردند به خاطر امام حسین(ع)، وفا داری حضرت عباس(ع) به خاطر علی اکبر امام حسین(ع).

این عشق همیشه در سینه مردم هست، فراموش شدنی نیست و تا زنده هستیم این حب اهل بیت بودن در ما وجود دارد.

زیتون خبر: روزهایی را برای سفر با پای پیاده به حرم حضرت امام(ره) انتخاب کرده اید که برخی از نزدیکان و خواص جامعه سخنان موهن و حرفهایی را به امام(ره) نسبت می دهد، برای اینگونه افراد چه پیامی دارید؟

به فرموده رهبر عزیزمان این افراد که در راه تخریب گام برمی دارند از ما نیستند. افرادی که سنگ اندازی و اشغالگری می‌کنند از ما نیستند.

خدا کند این سنگ اندازی‌ها را انجام می دهد این صحنه ها را ببیند و به خودشان بیایند که ببیند امام حسین(ع) کیست؟ چرا فردی به نام رامین قربانی از گیلان حرکت کرده و زن و فرزندش را رها کرده و در این راه قدم برداشته است.

مگر نبود امام حسین(ع) که تمام اهل بیت خود حتی طفل ششماهه را همراه خود به قربانگاه کربلا آورد و به شهادت رسید. به این فکر کنیم که یک طفل ششماهه به شهادت رسید ما در مقابل آنها کسی نیستیم.

امروز ادامه راه امام حسین(ع) پیروی از ولایت وحفظ آرمانهای امام راحل و شهدا است اگر کسانی که از این راه منحرف شده اند باید به خودشان بیایند.

زیتون خبر: سخن ناگفته ای هم دارید؟

از خانواده های شهدا، آزاده، جانباز و بسیجان و رزمندگان که صمیمانه ما را بدرقه می کنند، تشکر می کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه