آغازِ راهِ یوزپلنگ‌ها برای رسیدن به روسیه از داش‌آغوز/ نوبت به جوانان کی‌روش رسید

تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فردا به مصاف هم می‌روند.

آغازِ راهِ یوزپلنگ‌ها برای رسیدن به روسیه از داش‌آغوز/ نوبت به جوانان کی‌روش رسید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و از هفته دوم این رقابت‌ها سه‌شنبه در داش‌آغوز ترکمنستان به مصاف هم می‌روند.

در واقع هفته دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا و مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از فردا با برگزاری ۱۵ دیدار آغاز می‌شود و طبق برنامه اعلامی، سرگروه‌های ۸ گروه حاضر در این رقابت‌ها از جمله تیم ملی ایران که هفته اول را به استراحت پرداختند از سه شنبه وارد این رقابت‌ها می‌شوند تا به این ترتیب بر جذابیت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی افزوده شود.

تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و البته جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات از ساعت ۱۷:۳۰ فردا در حالی در شهر داش‌آغوز به مصاف تیم ملی ترکمنستان می‌رود که پیش از این بر سر تغییر محل برگزاری این دیدار از عشق‌آباد به داش‌آغوز حرف و حدیث‌ها و شائبه‌های زیادی مبنی بر اقدامات جنجالی و کارشکنی‌ ترکمن‌ها به میان آمده بود، چراکه با این وضعیت تیم ملی در راه رسیدن به این شهر گمنام باید با دردسرهای زیادی مواجه می‌شد که در نهایت با گرفتن پرواز چارتر برای کاروان تیم ملی از تاشکند به این شهر مرزی ترکمنستان، فدراسیون فوتبال ایران این اقدامات را خنثی کرد.

**شاگردان کی‌روش آماده دیدار با ترکمنستان

تیم ملی ایران پس از سپری کردن دو مینی‌کمپ و یک کمپ کامل در تهران ابتدا برای برگزاری دیداری تدارکاتی با ازبکستان راهی تاشکند شد و پس از برگزاری این دیدار برای برگزاری اولین دیدار خود از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و از مرحله اول گروهی این مسابقات عصر روز گذشته به داش‌آغوز رسید تا عصر فردا ورزشگاه اسپورت توپلومی شهر داش آغوز به مصاف سفید و سبزپوشان ترکمنستان برود.

تیم ملی در حالی مسیر صعود به جام جهانی را آغاز می‌کند که این تیم نسبت به آخرین تورنمنت بین‌المللی این تیم که در استرالیا و در قالب جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ برگزار شد تغییرات زیادی را در ترکیب خود تجربه می‌کند که از جمله آنها حضور بسیاری از بازیکنان جوان و پدیده‌های لیگ برتر است تا به این ترتیب اقدام به جوانگرایی از جانب کارلوس کی‌روش و کادرفنی تیم ملی، آغازی باشد بر تغییر و تحول در ترکیب تیم ملی و شاید هم بازنشسته شدن ستاره‌های قدیمی.

حالا جوان‌های کی‌روش این فرصت را دارند تا در میدانی بین‌المللی و رسمی به تجربیات خود اضافه کنند و حتی با نمایش خوب خود پاسخ اطمینان کادرفنی برای دادن این فرصت به آنها را بدهند.

**تاریخچه دیدارهای دو تیم:

تیم ملی ایران قرار است برای هفتمین بار مقابل ترکمنستان به میدان برود. حاصل ۶ بازی قبلی این دو تیم ۲ برد برای ایران، ۲ تساوی و دو پیروزی برای ترکمنستان بوده است.

تمام مصاف‌های قبلی دو تیم در زیر می آید:

آذر ۱۳۷۵

ایران صفر – ترکمنستان یک (دوستانه)

اردیبهشت ۱۳۷۵

ترکمنستان یک – ایران صفر (دوستانه)

اردیبهشت ۱۳۷۵

ترکمنستان یک – ایران یک (دوستانه)

مهر ۱۳۷۳

ایران یک – ترکمنستان یک (بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما)

خرداد ۱۳۷۲

ایران ۲ – ترکمنستان یک

 

از همین گروه فردا ابتدا تیم‌های گوام و هند به میزبانی گوامی‌ها به میدان می‌روند، ضمن اینکه در این گروه فردا عمان فردا استراحت خواهد کرد.

برنامه دیدارهای فردا (هفته دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه) در منطقه آسیا به شرح زیر است:

گروه اول:

تیمور شرقی – امارات

مالزی – فلسطین

گروه دوم:

بنگلادش – تاجیکستان

قرقیزستان – استرالیا

گروه سوم:

هنگ کنگ – مالدیو

بوتان – چین

گروه چهارم:

ترکمنستان – ایران

گوام – هند

گروه پنجم:

کامبوج – افغانستان

ژاپن – سنگاپور

گروه ششم:

تایوان – تایلند

گروه هفتم:

میانمار – کره‌جنوبی

لائوس – لبنان

گروه هشتم:

کره‌شمالی – ازبکستان

یمن – فیلیپین

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه