مایلم زودتر به مذاکرات بازگردم/ سوءظن‌های زیادی در گفتگوها وجود دارد

وزیر امور خارجه آمریکا یک روز پس از ترخیص از بیمارستان در گفتگو با روزنامه “بوستون گلوب” اعلام کرد اشتیاق زیادی برای بازگشت به مذاکرات هسته ای دارد.

مایلم زودتر به مذاکرات بازگردم/ سوءظن‌های زیادی در گفتگوها وجود دارد
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا یک روز پس از ترخیص از بیمارستان در گفتگو با روزنامه “بوستون گلوب” اعلام کرد اشتیاق زیادی برای بازگشت به مذاکرات هسته ای دارد.
وی که در پی سانحه تصادف و جراحی از ناحیه پا به خانه بازگشته است در گفتگو با این روزنامه آمریکایی اظهار داشت، “مشتاق هستم هرچه زودتر به کاروان دیپلماسی کشور ملحق شوم. اجازه نخواهم داد این سانحه جزئی در پیشبرد سیاست های خارجی آمریکا اخلال ایجاد کند.”
کری با اشاره به مشکلات ایجاد شده در روند مذاکرات افزود، “می دانید، برخی امور بسیار سخت و پیچیده شده است و برخی امور دیگر نیز در حال پیشرفت است. این یک مذاکره بسیار مشکل است. ما با هم (با ایران) ۳۵ سال گفتگو نکرده ایم. اکنون سوء ظن ها و تردیدهای زیادی در این روند وجود دارد.”
وی در ادامه افزود، “اگر بپرسید می توانیم به توافق برسیم خواهم گفت قطعا. اگر سؤال کنید ممکن است مذاکرات به شکست بیانجامد خواهم گفت، بله.” به گفته کری، “مدتی که در بیمارستان بودم از طریق تلفن پیگیر امور بودم و با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز از طریق ایمیل در ارتباط بودم.”
کری درباره امضای توافق نهایی با ایران گفت، “در صورتی که این توافق در زمان مقرر امضا نشود، مخالفان در امور دخالت خواهند کرد. در هر دو کشور (ایران و آمریکا) افرادی هستند که از امضا نشدن توافق نهایی سود خواهند برد.”
وی با اشاره به بحران سوریه گفت، “امروز تعداد زیادی نیروی خارجی به سوریه سفر می کنند.  باید به این کشور نیروی زمینی اعزام شود، اما این نیروها آمریکایی نخواهند بود. سؤال این جا است که این نیروها از چه کشوری به سوریه اعزام خواهند شد و نقش آمریکا در این میان چه خواهد بود.”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه