اعلام شانس قبولی در کنکور ۹۴/ خوش شانس‌ها در انسانی‌ و ریاضی‌

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح میزان شانس قبولی در تمام گروههای کنکور گفت: بیشترین درصد قبولی در کنکور ۹۴ متعلق به گروه های علوم انسانی و ریاضی – فنی است.

اعلام شانس قبولی در کنکور ۹۴/ خوش شانس‌ها در انسانی‌ و ریاضی‌

به گزارش ۸دی نیوز، دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا تیرماه که آمار نهایی ظرفیت پذیرش از سوی دانشگاه ها، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اعلام نشود نمی توان درصد قبولی را به طور دقیق پیش بینی کرد اما با توجه به ظرفیت های کنکونی و تعداد شرکت کنندگان بیشترین درصد قبولی متعلق به دو گروه علوم انسانی و ریاضی – فنی است.

وی افزود: بر اساس آمار موجود امکان قبولی در گروه های علوم انسانی و ریاضی – فنی ۱۰۰ درصد است و تنها در رشته های پرمتقاضی رقابت فشرده تری را شاهد هستیم. در حال حاضر تعداد شرکت کنندگان گروه علوم ریاضی فنی بیش از ۱۸۱ هزار نفر و ظرفیت پذیرش ۲۶۰ هزار نفر است و در گروه علوم انسانی نیز تعداد شرکت کنندگان ۱۸۱ هزار نفر و ظرفیت پذیرش ۲۱۵ هزار نفر است.

خدایی یادآور شد: در گروه علوم تجربی همیشه دارای بیشترین شرکت کننده هستیم که در کنکور ۹۴ نیز تعداد شرکت کنندگان در این گروه ۴۹۷ هزار نفر و ظرفیت پذیرش حدود ۲۰۲ هزار نفر است. به این ترتیب شانس قبولی در این گروه آزمایشی حدود ۴۸ درصد برآورد می شود.

وی با اشاره به گروه های آزمایشی زبان و هنر گفت: گروه های زبان و هنر علاوه بر شرکت کنندگانی که صرفا این گروه ها را انتخاب کرده اند، دارای داوطلبانی از سایر گروه های آزمایشی نیز  هستند به این ترتیب که تعداد شرکت کنندگان در گروه هنر در مجموع ۵۶ هزار نفر است و با توجه به ظرفیت پذیرش شانس قبولی در رشته های هنر ۵۶ درصد است.

رئیس سازمان سنجش افرود: همچنین در مجموع شرکت کنندگان گروه زبان ۱۱۲ هزار نفر هستند و با توجه به ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه ها، شانس قبولی در گروه زبان برای همه داوطلبان ۳۸ درصد است.

وی تاکید کرد: به طور کلی شانس قبولی در کنکور سراسری ۹۴ با توجه به تعداد شرکت کنندگان و ظرفیت های موجود در آموزش عالی ۸۶ درصد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه