پشت پرده تکدی گری مدرن شبکه های ماهواره ای/ از پخش عروسی تا خوشگذرانی با پول مردم + فیلم

از پخش عروسی مدیر شبکه تا خوش گذرانی در کشتی های گران قیمت، تنها گوشه ای از پشت پرده جذب کمک های مردمی در این شبکه هاست.

پشت پرده تکدی گری مدرن شبکه های ماهواره ای/ از پخش عروسی تا خوشگذرانی با پول مردم + فیلم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، درخواست های مالی عمده شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مسأله ای است که به یک اپیدمی در این شبکه ها تبدیل شده تا جایی که می توان از آن به “تکدی گری مدرن” نام برد.

ظاهر قضیه این است که این شبکه ها با کمک های مردمی اداره می شوند و مخارجشان را از محل هدایا تامین می کنند حال آنکه با اندکی دقت شواهدی بدست می آید که مردمی بودن این شبکه ها را با چالشی جدی مواجه می کند.

از جمله این موارد، شبکه ای با نام “هفت/seven” می باشد. شبکه ای که به ادعای خود برای ترویج عقاید مسیحیت در بین فارسی زبان ها ایجاد شده است.

مدیر این شبکه فردی است به نام “هرمز شریعت”. فردی که خود را کشیش خوانده و برنامه های بسیاری در این شبکه اجرا می کند. او بارها از بینندگان تقاضای کمک مالی کرده است.

این درخواست کمک مالی به اندازه ای بوده که وی از مخاطبین می خواهد با نخوردن یک وعده غذا یا حتی یک قهوه، پول خود را به شبکه هدیه کنند و از مسیحیان می خواهد که فقط یک یورو یا یک دلار به شبکه کمک کنند تا مانع از تعطیلی شبکه شوند.

این ادعای مدیر شبکه در کنار تبلیغات دیگر این شبکه مبنی بر وجود مشکلات مالی ممکن است ذهنیتی در مخاطب ایجاد کند که واقعا نیاز مالی وجود دارد. حال آنکه تامل اندکی بر رفتارهای این فرد، واقعیت دیگری را برای مخاطبان نمایان می سازد. واقعیتی که ما از زبان موافقان و بینندگان این شبکه بازگو می کنیم.

فارغ از نوع مدیریت کشیش هرمز و دعوت از مهمان هایی که جزء مهمان های گران قیمت به حساب می آید زندگی شخصی کشیش هرمز نشان می دهد علی رغم تبلیغاتش وی اندکی از تفریحات و رفاه خود در راه شبکه صرف نمی کند.

به عنوان نمونه مدیر شبکه از اموال شبکه سوءاستفاده شخصی می کند و عروسی دختر کشیش هرمز از شبکه به صورت مستقیم و زنده پخش می شود.

مشاهده:

daryaft

همچنین کشیش هرمز برای خوشگذرانی در کشتی های لوکس و گرانقیمت، ولخرجی های کم نظیری می کند (البته طبق ادعای خودش، منبع این ولخرجی ها هدیه دوستان است)

و موارد مشابه دیگر که این سؤال را در ذهن قوی می کند که وقتی کشیش هرمز برای این خوشگذرانی های پرخرج، دوستانی دارد که به وی چنین هدایایی می دهند، چرا از مردم انتظار دارد که برای کمک به وی اقدام کنند؟ در حالی که کمترین صرفه جویی در مصارف خود نمی کند!

اگرچه خیلی از مخاطبین معتقدند مصرف کردن کمک های مردمی برای شبکه تنها بهانه ای برای فراهم کردن منابعی برای ولخرجی ها و تفریحات مدیران شبکه می باشد.

مشاهده:

daryaft

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه