خط امام با ژنتیک منتقل نمی شود

دکترودود حیدری دراولین نشست خبری خود گفت:ما حفظ جایگاه خط امام را برای خود اولویت می‌دانیم و باید بدانید که امام غیر از فرزندان ژنتیکی و انتسابی، فرزندان معنوی نیز دارند که خود را حافظ حفظ خط امام(ره) می‌دانند.

خط امام با ژنتیک منتقل نمی شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ۸دی نیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، محمدودود حیدری، مسئول بسیج دانشجویی کشور در اولین کنفرانس خبری‌ خود که صبح امروز در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، با بیان اینکه ما به دنبال تحقق دانشگاه انسان‌ساز هستیم، گفت: این انسان انقلابی، حامی مردم و خروجیِ این دانشگاه باید به رشد علوم بپردازد و از علم تولید ثروت کند؛ همچنین با استفاده از مسیر میان‌بر در جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته پیشگام باشد.

وی با بیان اینکه در طی ۵۰ سال آینده باید عقب‌ماندگی‌ها را با مسیرهای میان‌بر علمی جبران کنیم، ابراز داشت: ما نیازمند نیروهای انسانی متعهد و متخصص هستیم؛ امروزه در مجلس، دولت، قوه قضائیه و مراکز علمی و دانشگاهی، شاهد فارغ‌التحصیلی دانشجویان بسیجی هستیم که در حوزه‌های مدیریتی منشا اثر هستند.
مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه این تشکل در دانشگاه خود را حلقه جدا بافته نمی‌داند، خاطرنشان کرد: درب‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها به روی مردم انقلابی باز است تا زمینه فعالیت‌های مختلف مردم فراهم شود؛ زیرا بسیج دانشجویی با روحیه جهادی اعضای خود اداره می‌شود.
پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب جزو رویکرد اصلی بسیج دانشجویی است
حیدری درباره اولویت‌های پنج گانه بسیج دانشجویی گفت: اولین اولویت، پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب است؛ ایشان در سخنرانی‌های مختلف خود مطالبی را مطرح می‌کنند و مطالباتی که رویکرد اصلی کشور است، سازمان می‌دهند؛ از آنجا که این مطالبات را اصلی‌ترین مطالبات مردم می‌دانیم پیگیری این مطالبات را نیز جزو رویکرد اصلی خود می‌دانیم، بنابراین موضوعاتی مانند سبک زندگی، عرض اندام در عرصه‌های بین‌المللی، رفع حوایج مردمی و خدمت به مردم جزو رویکرد اصلی ماست.
وی نقش‌آفرینی فرهنگی و سیاسی در سطح دانشگاه‌ها را به عنوان دومین نقش بسیج دانشجویی دانست و گفت: بسیج دانشجویی به دنبال نقش‌آفرینی سیاسی در سطح دانشگاه‌هاست؛ زیرا در سطح دانشگاه‌ها و کشور موضوعات سیاسی و علمی وجود دارد که بسیج با آن درگیر است؛ ما به جریان خاص سیاسی نگاه نداریم و اساس حرکت ما مدل طراحی شده امام و رهبر انقلاب است.
مسئول بسیج دانشجویی کشور درباره مطالبه‌گری تخصصی و کمک به رشد دانشگاه‌ها به عنوان سومین نقش‌آفرینی علمی بسیج دانشجویی ابراز داشت: امروز بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های صنعتی، پزشکی، آزاد و غیره به صورت وسیع و گسترده‌ فعالیت می کند و ظرفیت مطالبه‌گری تخصصی از بسیج دانشجویی وجود دارد؛ بسیج دانشجویی می‌تواند به موضوعات علمی، اقتصادی، علوم اسلامی انسانی و سلامت مردم بپردازد و این موضوعات می‌تواند جزو برون‌داد تخصصی مردم از بسیج دانشجویی باشد.
حیدری با بیان اینکه اشاعه روحیه جهادی و خدمت رسانی به مردم رویکرد چهارم بسیج دانشجویی است، خاطرنشان کرد: مردم جزو ولی‌نعمتان ما هستند؛ امروز در حدود ۱۸۰۰ گروه جهادی در سطح کشور وجود دارد که نگاه آنان توجه به موضوعات عمرانی، فرهنگی و غیره است که در قالب اردوهای جهادی خدمت می‌کنند.
وی ارتقای سطح معرفتی دانشجویان براساس آموزه‌های انقلابی و اسلامی را پنجمین رویکرد بسیج دانشجویی دانست و گفت: برای رشد و ارتقا در این زمینه نیازمند مبانی‌ای هستیم که بجز آموزه‌های اسلامی در جای دیگری پیدا نمی‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی وضعیت بسیج دانشجویی تصریح کرد: امروز بعد از ۲۵ سال که از آغاز فعالیت بسیج دانشجویی می‌گذرد، این مجموعه پویا، محرک، رو به جلو و انقلابی است، البته زحمات زیادی کشیده شده تا به جایگاه امروزش رسیده و ارزیابی ما، جایگاه مناسب بسیج دانشجویی در دانشگاه‌هاست؛ این در حالی است که تا رسیدن به جایگاه واقعی کارهای انجام نشده زیادی داریم و در این رابطه مسیر طولانی را باید طی کنیم، اما به شکل کلی ارزیابی داخلی ما از بسیج دانشجویی این است که این تشکل موفق، محرک و مولد بوده است.
برخی برای توجیه وضعیت امروزی‌شان تفسیرهایی از سخنان امام(ره) می‌کنند
حیدری درباره تحریف سخنان امام (ره) گفت:‌ حضرت امام بنیان‌گذار انقلاب کبیر اسلامی هستند و هر چه از مفهوم انقلاب داریم مرهون زحمات ایشان است؛ سخنان امام همان چیزی است که در سخنرانی‌های رسمی و دست خط ایشان بیان شده است. بیش از دو و نیم دهه از رحلت امام نگذشته، اما شاهد تحریف برخی از سخنان ایشان هستیم؛ باید بدانید که تعریف ما از امام(ره)، نگاه جناحی و سیاسی نیست، برخی برای توجیه وضعیت امروزی‌شان تفسیرهایی از سخنان امام می‌کنند، اما باید بدانید که خط امام با ژنتیک منتقل نمی‌شود و در این رابطه از حجت الاسلام سید حسن خمینی توقع داریم تا سامان‌دهی بهتری از بیت امام(ره) داشته باشند.
فرزندان معنوی امام(ره) حافظ خط امام هستند
وی در ادامه افزود: این در حالی است که حجت الاسلام سید حسن خمینی نیز در سخنانی اعلام کردند که سخنانی جز خط رسمی امام(ره) که از سوی بنیاد نشر امام منتشر شده باشد، می‌تواند مبنا قرار گیرد، پس ما حفظ جایگاه خط امام را برای خود اولویت می‌دانیم و باید بدانید که امام غیر از فرزندان ژنتیکی و انتسابی، فرزندان معنوی نیز دارند که خود را حافظ حفظ خط امام(ره) می‌دانند.
مسئول بسیج دانشجویی کشور درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در سطح نظام اسلامی هیچ گاه چیزی برای پنهان کاری وجود نداشته است و نظام اسلامی هیچ واهمه‌ای از طرح نگاه‌ها در سطح دانشگاه‌ها ندارد، اما ممکن است نتوان همه موضوعات را رسانه‌ای مطرح کرد که بر این اساس دانشگاه جایگاه مناسبی برای طرح بسیاری از موضوعات است؛ کجای دنیا چنین اختیاراتی داده می‌شود که با حضور استادان، کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شود؟ امروز در دانشگاه‌های اروپا حتی طرح موضوع هولوکاست نیز ممنوع است، پس در این رابطه به اندازه بضاعت تلاش کرده‌ایم تا کرسی‌های آزاداندیشی را برگزار کنیم.
مدیران دانشگاه‌ها صرف نگاه محافظه‌کارانه برای آرام نگه داشتن دانشگاه پرهیز کنند
حیدری در ادامه افزود: مفهوم کرسی آزاداندیشی به معنای برگزاری جلسه دانشجویی با حضور موافقان و مخالفان است تا جمعیت مخاطبان درباره موضوع به جمع‌بندی برسند؛ در این رابطه نظام اسلامی از ابتدا به دنبال بیان دیدگاه‌های مختلف در سطح دانشگاه بوده و این موضوع جدید نیست؛ همچنین در این زمینه توقع ما از مدیران دانشگاه‌ها زیاد است و فقط نگاه محافظه‌کارانه برای آرام نگه داشتن دانشگاه، مطالبه رهبری نیست؛ زیرا اقتضای دانشگاه، پر شور و پر تحرک بودن است تا به این شیوه مخاطب بهترین سخن را دریابد؛ مباحث اعتقادی ما به اندازه‌ای متقن است که همه مکاتب الحادی را می‌تواند به چالش بکشاند.
وی در رابطه با راه مقابله با شیعه‌هراسی تصریح کرد: آنچه به شکل کلی می‌توان گفت، این است که تئوری فاصله انداختن میان مباحث اسلامی و تفکرات غرب قدمت دیرینه دارد که از سوی استکبار جهانی اتفاق می‌افتد و شاهد مثال آن جنگ در سوریه است که آن را به جنگ شیعه و سنی نسبت داده‌اند؛ در این رابطه هیچ چیز بهتر از روشنگری و حل اختلافات میان شیعه و سنی نیست. اختلافاتی وجود دارد، اما دلیلی برای پررنگ کردن آن در جوامع جهانی وجود ندارد.
مسئول بسیج دانشجویی کشور درباره واکنش بیت امام(ره) در مقابل سخنان هاشمی گفت: خط امام(ره) را خط جناحی و سیاسی خاص نمی‌دانیم، خط ایشان صرفاً در اصولگرایی خلاصه نمی‌شود و عرض اندام فرزندان معنوی امام به معنای مقابله فیزیکی نیست. تا زمانی که زبان راهگشای منطق وجود دارد نیاز به عرض اندام فیزیکی نیست، البته توضیحاتی را از بنیاد تنظیم و نشر آثار امام شنیدیم، اما آن را کافی نمی‌دانیم؛ از بنیاد تنظیم سخنان امام، هم براساس وظایفی که قانون برعهده آنان گذاشته و هم براساس توقعی که مردم از آنان دارند، انتظار عرض اندام بیشتری را داریم؛ چرا که وظیفه پیگیری سخنان امام را بر عهده این موسسه می‌دانیم.
حق مردم ایران است که از محتوای کلی مذاکرات هسته‌ای مطلع شوند
حیدری در بخش پایانی سخنانش گفت: در چند روز گذشته با موضوع مذاکرات هسته‌ای مواجه بودیم که پیگیری این موضوع سال‌های پایانی دهه دوم عمر خود را طی می‌کند؛ در این رابطه حق مردم است که از محتوای کلی مذاکرات مطلع شوند؛ توصیه بسیج دانشجویی این است که مردم را محرم خود بدانند؛ در این رابطه نیازمند پاسخ‌های روشن و متقن هستیم تا نگذاریم انفعال هسته‌ای دوره اصلاحات دوباره تکرار شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال ایدئولوژی‌زدایی از ایران است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی به عنوان تنها منادی مبارزه با استکبار و امید ملت‌های جهان است که در این رابطه دشمن با طرح مذاکرات مختلف می‌خواهد این توانایی را از ما بگیرد، البته باید بدانید که این اولین مذاکره ما با دشمن نیست، به گونه‌ای که ما حتی با صدام نیز مذاکراتی داشتیم، اما هدف غرب از مذاکرات هسته‌ای این است که بگوید ایران به عنوان تنها کشوری که به دنبال ایدئولوژی بود پای میز مذاکره آمد.
مسئول بسیج دانشجویی ‌کشور با بیان اینکه غرب به دنبال تجزیه و دوشاخه کردن ایران مانند مصر است، خاطرنشان کرد: ما همه با هم حرکت کرده و انقلاب کرده‌ایم و از این مقطع نیز با همه توان از این مرحله عبور می‌کنیم؛ چرا که هیچ دودستگی‌ای در نظام اسلامی پذیرفتنی نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه