کارت زرد دوم جنتی/ استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار نمایندگان

نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ خرداد‌ ماه) مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در میان موارد بررسی شده به وضعیت و ابهامات وزیر فرهنگ و ارشاد و نیز وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم پرداختند.

کارت زرد دوم جنتی/ استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار نمایندگان

به گزارش خبرنگار پارلمانی هشت دی نیوز، نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ خرداد‌ ماه) مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در میان موارد بررسی شده به وضعیت و ابهامات وزیر فرهنگ و ارشاد و نیز وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم پرداختند.

در پایان این بررسی ها اینگونه نتیجه رقم خورد که با توجه به توضیحات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوال تعدادی از نمایندگان در مورد محدودیت مطبوعات در انتشار اخبار مربوط به کرسنت، مجلس عدم رضایت خود از پاسخ‌های وزیر را اعلام و به این ترتیب دومین کارت زرد را به علی جنتی ارائه نمود؛ همچنین علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به دلیل ناتوانی در مدیریت و انجام امور محوله از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۶۴ امضا و با موافقت رییس مجلس اعلام وصول شد.

در طرح استیضاح آمده است: به استناد ماده ۲۲۲ و ۲۲۳ آیین نامه داخلی و در اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی و نظر به مشکلات در حوزه وظایف وزیر، این تقاضای استیضاح به هیات رییسه مجلس تقدیم می شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه