آمریکا به دنبال تصرف ایران بود/ تهدیدی رخ دهد تهدید کننده و پشتیبان آن را پشیمان خواهیم کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح در خط مقدم آمادگی دارند تا تهدیدات را رصد و ظرفیت‌های لازم را پیش‌بینی کنند و اگر تهدیدی رخ دهد، ما تهدید کننده و پشتیبان آن را پشیمان خواهیم کرد.

آمریکا به دنبال تصرف ایران بود/ تهدیدی رخ دهد تهدید کننده و پشتیبان آن را پشیمان خواهیم کرد

به گزارش هشت دی نیوز، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از ورزشکاران و پیشکسوتان این نیرو که در ستاد نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا پس از سپتامبر سال ۲۰۰۱ به دنبال تصرف ایران بود و تجهیزات نظامی انبوهی را به منطقه غرب آسیا گسیل کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای اشغال افغانستان یا عراق نیامده بود، تأکید کرد: وجود مؤلفه‌های قدرت از جمله مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و انسجام ملت باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با استراتژی “عملیات بدون تماس” تلاش داشتند تا ملت ایران را تسلیم کنند، یادآور شد: آن‌ها در مقابل مقاومت ملت ایران شکست خوردند و با تغییر راهبرد به دنبال استراتژی مذهب علیه مذهب بودند که ایجاد داعش، طالبان و القاعده در این مسیر است.
امیر پوردستان گفت: امروز داعش و جبهه‌النصره به نیابت از آمریکا در سوریه و عراق مرتکب جنایت می‌شوند و شکل تهدیدات تغییر کرده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نیروهای مسلح در خط مقدم آمادگی دارند تا تهدیدات را رصد و ظرفیت‌های لازم را پیش‌بینی کنند و اگر تهدیدی رخ دهد، ما تهدید کننده و پشتیبان آن را پشیمان خواهیم کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، توجه ویژه نیروی زمینی به خدمات رسانی بهداشتی_ درمانی و همچنین حضور به موقع در صحنه بحران‌ها و بلایای طبیعی را یادآور شد و گفت: هفته گذشته وقتی که از وزارت کشور و منابع طبیعی تماس گرفتند و خبر آتش‌سوزی‌های جنگل‌های زاگرس را اطلاع دادند، اولین گروهی که با بیل و کلنگ و بالگرد در میدان حاضر و شروع به اطفاء حریق کردند، یگان‌های نیروی زمینی ارتش بودند.

وی توجه ویژه به امر ورزش در نیروی زمینی را از مهم‌ترین برنامه‌های نیروی زمینی خواند و افزود: در نیروی زمینی بالاترین رده هر یگان مسئول ورزش آن یگان است؛ یعنی تیپ، مسئولیت ورزش لشکر و قرارگاه با فرمانده آن است و در سطح نیروی زمینی، فرمانده نیروی زمینی مستقیمآ مسئولیت ورزش را برعهده دارد. من خود شخصا علاقه خاصی به بوکس دارم و زمانی که فرمانده لشکر ۷۷ خراسان بودم سعی کردم که میان کارکنان و نیز سربازانی که به این رشته ورزشی علاقه دارند، آموزش و توجه خاص به این رشته را نهادینه کنم.

امیر پوردستان استعدادیابی در زمینه‌های مختلف ورزشی را یکی دیگر از اهداف نیروی زمینی در توجه به ورزش دانست و گفت: افسران ورزش یگان‌ها این اقدام را صورت می‌دهند و شناسایی، تربیت و در نهایت تهذیب نیروی ورزشکار به شکل تخصصی از وظایف افسران ورزش درنزاجا است.

وی همچنین توسعه ورزش همگانی، توجه خاص سربازان و همچنین ورزش تخصصی را از اولویت‌های نیروی زمینی ارتش دانست و خاطرنشان کرد: حضور در لیگ‌های برتر و لیگ‌های دسته یک رشته‌های مختلف ورزشی در ۱۸ رشته و همچنین وجود ۲۵ رشته در لیگ‌های داخلی نیروی زمینی، نشان‌دهنده توجه خاص به امر ورزش در نزاجا است.

هیچ‌گونه سلاح و موشکی از ایران در عراق وجود ندارد/ برگزاری چند رزمایش در جنوب غرب و شرق کشور

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران و پیشکسوتان این نیرو در پاسخ به سؤال، مبنی بر اینکه اخیرآ کلیپی از حضور سامانه‌های موشکی زلزال جمهوری اسلامی ایران در استان الانبار عراق در فضای مجازی منتشر شده و آیا این موضوع صحت دارد، اظهار داشت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عراق صرفآ مستشاری است و هیچ‌گونه سلاح، مهمات و موشکی از ایران در این کشور وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر، درباره رزمایش‌های نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ چندین رزمایش در مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و شرق کشور برگزار خواهیم کرد و چون تاریخ دقیق آن مشخص نشده، از اعلام زمان آن معذوریم./باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه