برگزاری جشنواره حمایت از پلنگ ایرانی در دیلمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره «آخرین غرش»با هدف حفاظت وحمایت ازپلنگ ایرانی گفت: این جشنواره روزجمعه،درمنطقه شکارممنوع دیلمان ودرفکِ شهرستان سیاهکل برگزارمیشود.

برگزاری جشنواره حمایت از پلنگ ایرانی در دیلمان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از پرنیان گیل، محمد برجی، درنشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست، با بیان اینکه رشد شتابنده جمعیت انسانی و توجه به توسعه مطلق وغیرپایدارِ جوامع، بدون به ملاحظات زیست محیطی، آثار مخربی برای محیط زیست به همراه دارد، اظهارکرد: شعار امسال سازمان جهانی محیط زیست « هفت میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنیم» نشان دهنده ی اهمیت موضوع و وجود خطردرمورد منابع محیط زیست است.

برجی

وی برلزوم تدبیردرمصرفِ منابع طبیعی تاکید وعنوان کرد: با توجه به کمبود منابع طبیعی درکشور واستان و ضرورت حفاظت ازجنگل، دریا و کوهستان و نوار ساحلیِ محدود درگیلان واثرات آندراقلیم کشور، مهمترین جایی که باید در مصرف منابع طبیعی آن، احتیاط کنیم استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه هرچقدردرکلانشهرها مشکلات آلودگی هوا وریزگردها بیشترباشد، آثارش در شمال کشور بیشتراست، افزود: این مشکلات همه را به طمع می اندازد که در شمال کشور زمین خریداری کنند، که این امر منجر به تغییر کاربری زمین می شود.

برجی با تاکید براینکه باید به سه تهدید اساسی فاضلاب ها، پسماندها وسموم و کود کشاورزی برای محیط زیست گیلان، تغییر کاربری زمین را اضافه کنیم، گفت: به صرفه نبودن کاشت محصولات کشاورزی درگیلان وفراراز آلودگی هوا دراستان های دیگراز عوامل ایجاد تغییر کاربری زمین می شود.

وی تعیین استان گیلان به عنوان استان معین دربرگزاری نمایشگاه های ساحلی، تشویق و ترغیب صنایعی که اقدامات خوبی درحفاظت از محیط زیست انجام داده اند را از برنامه های هفته محیط زیست عنوان وبیان کرد: افتتاح پایش آن لاین مجتمع فولاد شهر صنعتی رشت و سیکل ترکیبی پره سر، برگزاری کارگروه مدیریت پسماند درشفت، برگزاری مسابقه اسب سواری در حمایت ازگونه اصیلِ بومی گیلان از دیگر برنامه های این هفته است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان از برگزاری جشنواره ای برای حفاظت و حمایت از پلنگ ایرانی در منطقه شکارممنوع دیلمان و درفکِ شهرستان سیاهکل خبرداد و تصریح کرد:این جشنواره با عنوان «آخرین غرش» روز جمعه برگزار می شود.

برجی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست، وظایف و اختیارت حاکمیتی خود را به منطقه آزاد انزلی تفویض نکرده است، افزود: این سازمان صراحتا مخالفت خود را با الحاق بخشی از پارک ملی بوجاق به منطقه آزاد اعلام کرده است و این مصوبه برای اصلاح به کمیسیون مغایرت های مجلس انتقال داده شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه