بیش از ۵ هزار تن عسل از کندوهای استان گیلان برداشت می شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز فصل برداشت عسل از کندوهای استان گیلان، گفت: در سال جاری بیش از ۵ هزار تن عسل از کندوهای استان گیلان برداشت خواهد شد.

بیش از ۵ هزار تن عسل از کندوهای استان گیلان برداشت می شود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از مهر، ایرج بنیادی با اشاره به آغاز فصل برداشت عسل از ابتدای خرداد ماه اعلام کرد: خوشبختانه امسال برخلاف سال گذشته، شرایط تولید عسل بهبود قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه مرحله اول برداشت عسل در استان گیلان مربوط به عسل حاصل از شکوفه مرکبات است گفت: با توجه به اینکه میزان شکوفه دهی مرکبات در شرق گیلان افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است، انتظار می رود که میزان برداشت عسل از این منطقه نیز بیشتر از سال قبل باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه گیلان در رتبه پنجم تولید عسل در کشور قرار دارد اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه بخش اعظم عسل استان به استانهای دیگر فرستاده می شود ولی متاسفانه به دلیل نبود امکانات لازم در بحث بسته بندی، صادرات به خارج از کشور انجام نمی شود.

بنیادی بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش بسته بندی عسل تاکید کرد و افزود: علیرغم تولید کیفی عسل در استان، این محصول از ورود به بازارهای جهانی بازمانده که در تلاش هستیم تا با سرمایه گذاری در بخش بسته بندی، به شرایط بهتری در خصوص صادرات خارجی دست پیدا کنیم.

 تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، رودسر، املش و لنگرود مهمترین مناطق تولید عسل درگیلان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه