کشاورزی غیر اقتصادی روند تغییر کاربری اراضی زراعی گیلان را شدت می بخشد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی غیر اقتصادی روند تغییر کاربری اراضی زراعی را در استان شدت می بخشد.

کشاورزی غیر اقتصادی روند تغییر کاربری اراضی زراعی گیلان را شدت می بخشد

به گزارش ۸دی نیوز، مهرداد لاهوتی مهر افزود: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی لازمه پایداری توسعه در بخش کشاورزی استان گیلان است.

وی با اشاره به اهمیت خاک و زمین به عنوان بستری حیات بشر اظهارداشت: خاک و زمین امانتی الهی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ کاربری اراضی زراعی و جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری یکی از اصلی ترین شروط پایداری توسعه در بخش کشاورزی است.

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان ظرفیت فراوانی برای کشاورزی دارد، افزود: حفظ این ذخایر اهمیت زیادی دارد و برخی افراد سودجو با بی‌توجهی به ارزش زمین ‌های کشاورزی به‌ طور غیرمجاز باعث تغییر کاربری می‌ شوند.

لاهوتی اظهارداشت: با توجه به حاصلخیز بودن خاک گیلان و تولید اکثر محصولات کشاورزی و دامی باید نسبت به حفظ اراضی این استان کوشش فراوانی شود.

وی همچنین با بیان اینکه ساخت و ساز های بی رویه در حاشیه جاده ها  جلوه زشتی به مسیر های گردشگری استان بخشیده است، اذعان داشت: مسئولان باید جلوی این گونه ساخت و سازها را سد کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمامی مسیر های مواصلاتی اعم از اصلی و فرعی گیلان از ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری برخوردار است بنابراین باید از این بسترها در راستای اشتغالزایی و درآمد زایی بهره جست.

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه