پایانه مسافربری گیل و بی توجهی مدیران مربوطه/ نفروختن بلیط برای ساعاتی خاص!

اگر برای ساعت ۱۲ شب به بعد تقاضای بلیط گردد، همه اذعان می دارند که در این ساعت بلیط نداشته و مسافرین را به حضور در همان ساعت مقرر در پایانه دعوت می نمایند!

پایانه مسافربری گیل و بی توجهی مدیران مربوطه/ نفروختن بلیط برای ساعاتی خاص!

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، به علت نزدیکی پایتخت کشور ایران به استان گیلان بالاخص شهر رشت، رفت و آمد گیلانیان مقیم تهران امری طبیعی بوده و در پایان هر هفته و به خصوص در تعطیلاتی همچون عید سعید قربان که پشت سر نهاده ایم، چشمگیر است.

اما چرخه جابه جایی مسافر که نقش بسزایی در این آمد و شدها ایفا می کند، به خصوص در شهر رشت دچار بی تدبیری و سو مدیریت است. کافی است در ساعات پایانی شب شنبه ای به پایانه مسافربری گیل  بروید تا با وضعیت نابسامان آن روبرو شوید.

یکی از شهروندان به خبرنگار ۸دی نیـوز گفت که علی رغم تماس چندباره با علیپور مدیرکل پایانه های استان گیلان، و درجریان قرار دادن وی ازوضعیت غیر قابل قبول آن، متاسفانه هیچ اقدامی در رفع این معضل اتخاذ نشده است.

با توجه به اینکه نرخ مصوب رشت -تهران مبلغ ۱۰ هزارتومان می باشد ولی در آن ساعت از شب تعاونی های آن پایانه از حضور متراکم مسافر سو استفاده کرده و کرایه را به ۱۵ هزارتومان افزایش می دهند، البته شایان ذکر است که در شب های عادی که قبل آن تعطیلات طولانی نبوده است، این نرخ باز هم به طور غیرقانونی ۱۲ هزارتومان از مسافرین اخذ می شود.

نکته قابل تامل  این است که اگر در روزجمعه به تعاونی های مستقر در آن پایانه مراجعه شود و برای ساعت۱۲ شب به بعد تقاضای بلیط گردد، همه اذعان می دارند که در این ساعت بلیط نداشته و مسافرین را به حضور در همان ساعت مقرر در پایانه دعوت می نمایند! و با حضور در آن ساعتهایی که تعاونی مدعی است بلیط ندارند، می بینید که تعداد زیادی اتوبوس می آید و با اعلام نرخ ۱۵ یا ۱۲ هزار تومان، مسافر را مجبور به پذیرش این نرخ می نمایند.

همانطور که ذکر گردید تماس های مکرری با مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان و یک مرتبه هم با معاون وی در امور مسافر برقرار گردید و از آنجاییکه این مسئولین بزرگوار خود اذعان به غیر قانونی بودن این کار می نمودند ولی تا به امروز هیچ گونه اقدامی در راستای این ناسامانی که مورد اعتراض و نارضایتی مردم شده است صورت نپذیرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه