راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در ۵۰۰ روستای گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از راه‌اندازی اینترنت پر سرعت در ۵۰۰ روستا امسال در این استان خبر داد.

راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در ۵۰۰ روستای گیلان

 به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، سیروس رضایتی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه تلفن ثابت در روستاها را دولت به عهده دارد، اظهار کرد: امسال دولت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه‌گذاری تلفن روستایی در کشور در نظر گرفته است.

وی ۹۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در گیلان را دارای تلفن ثابت عنوان کرد: و افزود: از یک‌هزار و ۷۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان تعداد یک‌هزار و ۶۹۵ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

رضایتی با بیان اینکه گیلان ۸۷۶ روستای زیر ۲۰ خانوار دارد، تصریح کرد: تعداد ۷۹۲ روستای زیر ۲۰ خانوار دارای تلفن عمومی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نبود برق در برخی از روستاها را دلیل نداشتن تلفن ثابت خواند و بیان کرد: امسال روستاهای باقی‌مانده دارای تلفن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان تلفن خانگی ندارند، گفت: تعداد ۱۷ روستا شناسایی شدند و در سال جاری دارای تلفن ثابت می‌شوند.

رضایتی به وجود ۸۴ روستای زیر ۲۰ خانوار بدون تلفن ثابت در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۳۳ روستای زیر ۲۰ خانوار دارای تلفن می‌شوند.

*۹۰ درصد روستاهای گیلان زیر پوشش تلفن همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه ۹۰ درصد از روستاهای استان زیر پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هستند، خاطرنشان کرد: سال ۹۴ تمام روستاهای گیلان دارای تلفن همراه می‌شوند.

وی به وجود ۲ هزار و ۶۱۳ روستا در گیلان اشاره کرد و افزود: ۸۰۷ روستای گیلان دارای اینترنت پر سرعت هستند و معادل ۳۳ درصد از روستاها است.

رضایتی با اشاره به اینکه راه‌اندازی اینترنت در پنج هزار روستای کشور در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۴ است، اظهار کرد: تعداد ۵۰۰ روستا متعلق به گیلان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ساختار نظام اداری کشور را متعلق به قبل از انقلاب دانست و بیان کرد: مردم برای دریافت خدمات مراجعه حضوری به سازمان‌ها دارند.

وی با بیان اینکه برون‌سپاری خدمات دستگاه‌ها و دفاتر پیشخوان نتوانسته نیاز مردم را برطرف کند، تصریح کرد: نیازمند نظام اداری هستیم که خدمات را از راه دور به مردم ارائه کند.

رضایتی از تشکیل کارگروه دولت الکترونیک در گیلان خبر داد و گفت: کارگروه مذکور در تمام شهرستان‌ها تشکیل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیک مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: مصوبه مذکور در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری و اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری و برنامه پنجم توسعه با هدف چابک‌سازی، کاهش زمان و هزینه خدمات اداری، شفاف‌سازی و مبارزه با فساد اداری به تصویب رسیده است.

وی راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایت‌های الکترونیکی را از برنامه‌های اجرایی توسعه دولت الکترونیک خواند و یادآور شد: اتصال تمام دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه و همچنین کسب و کار وابسته به شبکه ملی اطلاعات از جمله اقدام‌های اجرایی توسعه دولت الکترونیک است.

رضایتی با تاکید بر تدوین و اجرای نظام پایش شاخص‌های توسعه‌ای فاوا در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار کرد: تعرفه‌گذاری خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها و ایجاد سازوکار اپراتوری خدمات الکترونیک از دیگر برنامه‌های اجرایی توسعه دولت الکترونیک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خواستار ارائه خدمات از راه دور توسط سازمان‌های مختلف شد و افزود: اکنون حجم بسیاری از مبادلات اقتصادی در فضای مجازی انجام می‌شود و فناوری این امکانات را به وجود آورده است.

وی پهنای باند اینترنت در توسعه کشورها را مهم دانست و بیان کرد: پهنای باند گیلان ۳۲ مگابیت بر ثانیه است و اکنون از هفت مگابیت استفاده می‌شود و وضعیت استان در این زمینه مناسب است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه