قطعاً آیت الله قربانی نظری منفی نسبت به بنده برای استانداری گیلان ندارند

آیت الله قربانی قطعاً نظر منفی نسبت به بنده ندارند اما این را نشنیده ام که ایشان توصیه ای برای حضور بنده در استانداری کرده باشند. برای استانداری گیلان باید شایسته سالاری شود و شخص مد نظر دارای تخصص و تعهد لازم باشد.

قطعاً آیت الله قربانی نظری منفی نسبت به بنده برای استانداری گیلان ندارند

به گزارش خبرنگار سیاسی ۸دی نیوز، پس از روی کار آمدن دولت روحانی بحث تغییر استاندار و شایعات پیرامون آن در فضای سیاسی استان منتشر گردیده است.

یکی از گزینه هایی که بعنوان استانداری گیلان از وی نامبرده شده هادی حق شناس مدیرکل اسبق بنادر و کشتیرانی گیلان، نماینده مردم بندر انزلی در دوره هفتم مجلس شورای می باشد.

خبرنگار ۸دی نیوز در گفت و گویی با حق شناس، این مسئله را مورد ارزیابی قرار نمود که مشروح آن را در زیر می خوانید:

۸دی نیوز: طی اخبار منتشر شده، نام شما نیز در لیست گزینه های احتمالی استانداری گیلان به چشم می خورد، نظرتان در این زمینه چیست؟

حق شناس: این اخبار روزنامه ای است و تا کنون حرف جدی با بنده زده نشده است. در هر حال با تغییر دولت عموماً گمانه زنی هایی برای تغییر استانداران بوجود می آید. شاید دلیل این شایعات همراهی بنده با آقای روحانی در سفر گیلان باشد.

۸دی نیوز: شنیده شده که آیت الله قربانی تأکید دارند شما استاندار گیلان شوید، آیا این حرف را تکذیب می کنید؟

حق شناس: بنده این موضوع را نه تایید می کنم نه تکذیب. آیت الله قربانی قطعاً نظر منفی نسبت به بنده ندارند اما این را نشنیده ام که ایشان توصیه ای برای حضور بنده در استانداری کرده باشند.

۸دی نیوز: به نظر شما استاندار  گیلان باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ گزینه شما برای استانداری گیلان کیست؟

حق شناس: تاکنون از استان گیلان بخاطر موقعیت جغرافیایی و ظرفیت خوبی که دارد استفاده ای نشده است، این در حالی است که گیلان یکی از استانهایی می باشد که تجارتش به دلیل وجود مرزهای زمینی، هوایی و دریایی استعداد بسیار مناسبی برای پیشرفت دارد. استانهایی که دارای سه مرز باشند خیلی محدودند.

موضوع بعدی این است که گیلان استراتژیک تر از مازنداران است اما مثلا تعداد شهرکهای موجود در مازندران را ببینید. آیا قابل مقایسه با گیلان هست؟ می توان از این توانایی گیلان بهترین استفاده توریستی را نمود.

اما چه کسی بهترین گزینه است؟ به نظر من درست نیست که از افراد صفر کیلومتر، تازه از دانشگاه خارج شده، غیر متخصص استفاده شود. در کشورهای توسعه یافته معمولاً مدیران تحصیلکرده در حقوق یا اقتصاد هستند. اما در ایران مسئولیت ها بیشتر به حوزه های دیگر داده شده است. الان دیگر پذیرفته نیست که مسئولیت ها به افرادی داده شود که تخصص و تجربه تصدی ریاست را نداشته باشند. امروز نباید نیروی غیرشایسته ای برای مسئولیت انتخاب شود و طبیعتاً نباید به کسی فرصت آزمون و خطا داد.

استاندار گیلان باید شایسته و دارای تخصص و تعهد لازم باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه