شناسایی استعدادها و پتانسیل های نهفته در میان جوانان روستایی ضروری است

فرماندار شفت با اشاره به راه اندازی طرح مشارکت مردم در واحدهای تولیدی روستاها، گفت: شناسایی استعدادها و پتانسیل های نهفته در میان جوانان روستایی ضروری می باشد.

شناسایی استعدادها و پتانسیل های نهفته در میان جوانان روستایی ضروری است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از صبح شفت، یونس محمودی اظهارکرد: ضرورت ایجاد و راه اندازی طرح مشارکت مردم در واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه بسیار با اهمیت و مهم می باشد.
وی با اشاره به نگاه ویژه معاون اول ریاست جمهوری و به تبع آن استاندار گیلان به موضوع ، تصریح کرد: جلسات تشکیل شده در این خصوص در استانداری گیلان خبر داد اهمیت بسیار زیاد این موضوع دارد.
فرماندار شفت هدف غایی و فلسفه اجرای این طرح در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته را حداکثر بهره وری با حداقل امکانات دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها و پتانسیل های نهفته در میان جوانان این مناطق از اهداف دیگر این طرح می باشد.
وی افزود: فعالسازی و ایجاد مشارکت چند سویه افراد در طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی ، شناسایی خوشه های اشتغال و تولید اقتصادی مورد توجه دولت تدبیر و امید است.
محمودی گفت: دولت در صدد است که این کار در سطح روستاها با شناسایی و تشویق سرمایه گذاران صورت گیرد.
وی نظارت بخشداران در بخش ها و هدایت دهیاران در روستاها و عاملیت صندوق کارآفرینان امید در شهرستان را در اجرای این طرح مهم ارزیابی نمود.
فرماندار شفت با اشاره به برگزاری جلسه مقدماتی این ستاد در فرمانداری شهرستان و بررسی موانع و راهبردهای این طرح در جلسه مزبور یادآورشد: ادارات جهاد کشاورزی ، کمیته امداد امام (ره) ، صنعت معدن و تجارت و سایر بخش های روستایی هم در شناسایی سرمایه گذاران و هم در ایجاد تمهیدات ایجاد این طرح در روستاها باید اقدامات لازم را انجام دهند و در واقع این دستگاهها در خط مقدم این طرح هستند.
وی با بیان اینکه باید با تجمیع نقطه نظرات ،پتانسیل های موجود را شناسایی کنیم، اظهارکرد: بایدخوشه های اشتغال را که دارای ظرفیت ها و پارامترهای لازم هستند به استان معرفی نماییم.
محمودی با اشاره به جزئیاتی از میزان تسهیلات و شرایط این طرح در دو بعد مشارکتی و غیر مشارکتی ، بر لزوم توجه ویژه به دو مقوله صنایع دستی و برند سازی محصولات شهرستان شامل عسل و پنیر تاکید کرد.
فرماندارشفت در پایان خواستار توجه اعضای ستاد به کلیات ، هدف ، مدت اجرا ، زمان اجرا ، سهم آورده سرمایه گذاران و اعضای شرکت کننده در طرح شد و بر لزوم قابل عرضه و دفاع بودن این طرح ها تاکید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه