احداث قطار شهری رشت یک واقعیت است یا یک رویا؟!

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک رشت از احداث قطار شهری بعد از تایید و تصویب کمییته فنی خبر داد و گفت: در حال حاضر مهندسان و کارشناسان در حال بررسی موقعیت و قابلیت های زمین های مورد نظر هستند تا احداث قطار شهری در رشت آغاز شود.

احداث قطار شهری رشت یک واقعیت است یا یک رویا؟!

فرامرز جمشیدپور مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در گفت و گو با خبرنگار ۸دی نیوز مبنی بر زمان و چگونگی احداث قطار شهری در رشت گفت: با ارایه ی طرح احداث قطار شهری در رشت به وزارت کشور و علیرغم مخافت اولیه ی آنها به علت اینکه رشت را دارای قابلیت های لازم برای احداث قطار شهری نمی دیدند، پیشنهاد ارایه ی خدمات دیگر حمل و نقل نظیر بی آر تی و…. را برای تسهیل شدن تردد در شهر ارایه دادند ولی با مطرح ساختن ادله ها ی مناسب در حال حاضر کمیته ی فنی در حال بررسی این طرح است و بعد از تایید و تصویب  نهایی کمیته ی فنی احداث قطار شهری آغاز خواهد شد.

وی از احداث قطار شهری در کلانشهر رشت بعد از تایید و تصویب کمییته ی فنی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مهندسان و کارشناسان در حال بررسی موقعیت و قابلیت های زمین های مورد نظر هستند تا بلافاصله بعد از تصویب کمییته ی فنی احداث قطار شهری در رشت آغاز شود.

وی هم چنین افزود: قطار شهری در هر ساعت قابلیت حمل و نقل هزاران نفر را دارد و مسیرهای مناسب برای احداث قطار شهری در رشت از فرودگاه بین المللی رشت تا میدان شهرداری، از محل احداث مسکن مهر در جاده ی تهران-رشت تا میدان شهرداری و از دخانیات تا آج بیشه می باشد.

جمشیدپور در پایان سخنانش مدت زمان احداث قطارشهری را در رشت ۱۰ الی ۱۲ سال پیش بینی کرد.

وی افزد: با این حال یک شرکت چینی انجام این پروژه را در ۵ سال تخمین زده است ولی تا کنون تصمیم نهایی برای اینکه انجام پروژه به شرکت چینی محول شود یا نه گرفته نشده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه