محور اصلاح امام معصوم (ع) است و اصلاح امت را در دست دارد

نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان اینکه قرار نبود امام زمان (عج) غائب شود، گفت: هر ضربه بر امام حسین (ع) در کربلا یک اثر سوء بر امت باقی گذاشت.

محور اصلاح امام معصوم (ع) است و اصلاح امت را در دست دارد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از دیارباران، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه دوشنبه در مراسم «از نهضت خمینی (ره) تا انقلاب مهدی (عج)» در مسجد فاطمه زهرا (س) رشت هیچ ذلتی را بالاتر از محکومیت انسان برابر نفس خویش ندانست.

وی در تشریح ابعاد مختلف شخصیت امام، اظهار کرد: امام برای سلوک الهی مرجعیت دارد و از سوی دیگر مقایسه در احکام شرعی از خصوصیات اسلام است.

نماینده ولی فقیه در اردبیل در ادامه این مطلب افزود: خداوند متعال با رهبریت سالم از عزت بندگان خود دفاع می کند و در آستانه نیمه شعبان مهدی موعود (عج) مصلح بزرگ است که اصلاح جامعه را با شمشیر عدالت بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه قرار نبود امام زمان (عج) غائب شود، تصریح کرد: هر ضربه بر امام حسین (ع) در کربلا یک اثر سوء بر امت باقی گذاشت و امت به یک امتحان بزرگ مبتلا شد.

عاملی در تشریح ابعاد شخصیتی امام عصر(عج) در آستانه نیمه شعبان، تصریح کرد: محور اصلاح امام معصوم (ع) است و اصلاح امت را در دست دارد.

وی با اشاره به صلح جهانی مطالبه جامعه بشریت، حکومت واحد جهانی و مرزی را از ابعاد صلح جهانی برشمرد و اضافه کرد: جامعه بشریت در آتش جنگ و تبعیض و فساد سوخته است و نجات آن در دست حضرت مهدی (عج) است و از سوی دیگر قانون حاکم بر کشور یکی می شود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل با اشاره به نظریه جهان وطنی محتوای مهدویت و از اصل ظهور منجی عالم بشریت، ابراز کرد: حکومت صلح جهانی به ابزار های جهانی نیاز دارد.

وی افزود: هم اکنون با دو درصد علم اوضاع جهان در چرخش است و در زمان ظهور انفجار علم اتفاق می افتد.

عاملی پیامبر گرامی اسلام (ص) را بنیانگذار نظریه خانواده جهانی معرفی کرد و با تأکید بر اینکه این نظریه نبوی را باید بر پیشانی سازمان ملل بنویسند، تصریح کرد: مرز بندی ها و هویت بندی های متعارض و برجستگی های نژادی در عصر غیبت به راه انداخته اند در صورتی که نژاد پرستی عامل جنگ های جهانی بود.

وی در ادامه این مطلب افزود: رکن اصلی ما هویت ما است و پدر ما رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

عاملی با بیان اینکه درمان در جهان اسلام ولایت فقیه است، بیان کرد: سید الشهدا (ع) در کربلا مهربانی امام را معنا و تعریف کرد اما در عصر غیبت وهابیت با نام رسول الله (ع) کشتار و جنایت به راه انداخته است.

نماینده ولی فقیه در اردبیل در خاتمه با بیان اینکه نباید مرام مهدی موعود (عج) را زیر پا بیندازیم، اظهار کرد: انسان ها در زمان ظهور بالغ می شوند و از نابالغی در می آیند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه