حمایت از هنرمندان بومی گیلان در اولویت کار مسئولان باشد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان گفت: دستگاه‌های فرهنگی و هنری گیلان حمایت از هنرمندان بومی را در اولویت کار خود قرار دهند.

حمایت از هنرمندان بومی گیلان در اولویت کار مسئولان باشد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، کیومرث دولتی با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت درباره استفاده از خواننده غیربومی در جشن نیمه‌شعبان، اظهار کرد: جشن نیمه‌شعبان جشن میلاد امامی است که تمام مردم در انتظار ظهورش هستند و چنین اعیادی باید مردمی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در چنین اعیادی باید از هنرمندان بومی استفاده شود، تصریح کرد: اگر ۳۰ میلیون تومانی که می‌خواهند به خواننده غیربومی دهند به هنرمندان بومی پرداخت کنند، به‌طور یقین کارهای زیبا و به یادماندنی اجرا می‌کنند و تاثیر و بازخورد آن به استان باز می‌گردد.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان ادامه داد: خوانندگان برجسته و شناخته شده‌ای در موسیقی گیلان وجود دارد که با دریافت هزینه‌های کمتر اجرای باشکوه‌تری در چنین اعیاد بزرگی می‌توانند داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از جوانان فعال در حوزه موسیقی گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته یکی از هنرمندان این حوزه به نام امین موسوی در برنامه فرهنگی مدرسه عشق که هر ساله توسط بسیج هنرمندان برگزار می‌شود موفق به کسب مقام در سطح کشور و سبب افتخار استان شد.

دولتی متذکر شد: تمام دستگاه‌هایی که به نحوی در حوزه فرهنگ و هنر نقش دارند باید حمایت از هنرمندان بومی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به حمایت دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت از هنرمندان گیلان تصریح کرد: اظهارات این دو نفر عضو شورا منطقی است و تمام مسئولان باید این موضوع را در اولویت قرار دهند.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان در ادامه از برگزاری چهار جشنواره فرهنگی‌‌ ـ هنری توسط این بسیج در استان خبر داد و گفت: یکی از جشنواره‌ها در حوزه موسیقی، سرودها و آواهای گیلان است.

وی یادآور شد: امیدواریم امسال با مساعدت مسئولان شاهد شکوفایی بیشتر حوزه‌های مختلف فرهنگی‌ ـ هنری باشیم و تلاش کنیم تا هنرمندان ما بتوانند با آسودگی خاطر به نقش‌آفرینی در عرصه‌های استانی و ملی بپردازند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه