رسیدگی به ۳۸۵ پرونده تخلف تعزیراتی در سیاهکل

فرماندار سیاهکل با اشاره به ارجاع و رسیدگی به ۳۸۵ پرونده تخلف در این شهرستان گفت: تعزیرات حکومتی برای ۳۸۲ پرونده حکم صادر کرده است.

رسیدگی به ۳۸۵ پرونده تخلف تعزیراتی در سیاهکل

به گزارش سرویس ۸دی نیوز، حسنعلی حاجتی، با اشاره به راه‌اندازی اداره تعزیرات حکومتی در این شهرستان، اظهار کرد: ساختمان اداره تعزیرات حکومتی سیاهکل به اداره‌کل تعزیرات گیلان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه سیاهکل نیازمند استقرار تمامی ادارات در این شهرستان است، افزود: تا به امروز رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی در اداره مشترک لاهیجان و سیاهکل بررسی می‌شد.

فرماندار سیاهکل با اشاره به تشکیل ۳۸۵ پرونده تخلف و ارائه به تعزیرات در ۶ ماهه نخست امسال، گفت: ۲۹۱پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۹۴ پرونده در حوزه بهداشت بوده است که فقط سه پرونده منجر به صدور حکم نشده و برای متخلفان در ۳۸۲ پرونده حکم صادر شده است.

وی عرضه خارج از شبکه، اختفا و امتناع از عرضه کالا،  گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور،عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری، عرضه کالاهای فاقد پروانه ساخت، عرضه کالاهای غیربهداشتی و عدم رعایت ضوابط بهداشت محیط را از جمله تخلف‌هایی عنوان کرد که اداره تعزیرات صلاحیت رسیدگی به آن را دارد.

حاجتی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی همه تلاش خود را به‌کار گرفته تا از حقوق مصرف‌کننده و تولید کننده حمایت کند و تلاش سازمان ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

فرماندار سیاهکل اضافه کرد: شبکه بهداشت، مجمع امور صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت چنانچه تخلفی را رؤیت کنند، با تشکیل پرونده، واحدهای متخلف را به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به عدم استقرار برخی از اداره‌ها و نهادها در سیاهکل، خاطرنشان کرد: این مشکل سبب شده است تا مردم سیاهکل برای برطرف کردن مشکلات اداری خود به شهرستان‌های همجوار سفر کنند که با توجه به صرف هزینه، وقت بیشتری برای پیگیری کارهای اداری تلف می‌شود./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه