گفتمان‌های رهبری شاخص عمل اصولگرایی است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصولگرایان راهی جز وحدت ندارند، گفت: گفتمان های رهبری شاخص عمل تفکر اصولگرایی است.

گفتمان‌های رهبری شاخص عمل اصولگرایی است
به گزارش هشت دی نیوز، غلامعلی حدادعادل عصر جمعه در همایش اصولگرایان استان کرمان در خانه شهر استان کرمان اظهار داشت: از یکایک شما که برای تحکیم مبانی اصولگرایی گرد هم آمده اید سپاسگذارم.

وی با اشاره به اینکه این جلسه تحت عنوان وحدت اصولگرایان تشکیل شده است گفت: هدف ما از تشکیل جلسات این نیست که تعداد زیادی از حزب یا جمعیت ما وارد مجلس شده و به قدرت و ثروت و شهرت دست یابند.

حدادعادل اصولگرایی را یک اصطلاح دانست که در دو دهه اخیر بر زبان ها افتاده و معنا و مفهومی پیدا کرده است و افزود: اصولگرا را کسی می دانیم که منشور زندگی و فعالیت اجتماعی و سیاسی خود را رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بداند.

وی اظهار داشت: سال ها قبل وقتی مجلس ششم برقرار بود مقام معظم رهبری یک بار اصولگرایی را تعریف کردند و من هم آنچه از صحبت های ایشان به یاد دارم را عنوان می کنم که ممکن است منطبق و انطباق دقیق با فرمایشات ایشان نداشته باشد و بیان کنونی من است.

حدادعادل افزود: ایشان فرموده اند «از نظر ما اساس اصولگرایی ایمان به خدا، تقوا، اخلاق اسلامی، زندگی مومنانه، انس با قرآن، علاقه به اهل بیت، محبت با مردم، خدمت به مردم و تلاش برای برقراری عدالت در جامعه از هر نوع آن قضایی، اقتصادی، آموزشی و بر پایه ولایت مداری است».

رابطه دین و سیاست رکن اصولگرایی است

وی ادامه داد: همانطور که گفته شده سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است و امام راحل(ره) مظهر رابطه دین و سیاست بوده و ما معتقدیم درد بزرگ جهان امروز جدایی دین از سیاست است؛ این جدایی دین از سیاست است که به جدایی سیاست از اخلاق منجر شده است.

حدادعادل با بیان اینکه هر چه دنیا رنج می برد از جدایی دین و سیاست است گفت: رابطه دین و سیاست و ایجاد حکومت دینی رکن اصولگرایی است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از ارکان اصولگرایی را پافشاری بر حفظ استقلال کشور دانست و افزود: خداوند نیز اجازه نداده و نخواسته است که کافران بر مومنان تسلط داشته باشند و این آن شعار اصلی و اول مردم همه ایران در انقلاب اسلامی بوده است.

وی ابراز داشت: وقتی مردم به خیابان ها آمدند اولین شعار آن ها استقلال بود و امروز هم تاکید بعضی عناصر و مولفه های اصولگرایی بر عزت، استقلال ملت ایران و وحدت امت اسلامی است.

ایستادگی در بحث هسته ای ناشی از استقلال طلبی ملت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در درجه اول ایستادگی مان در برابر فشارهای استکبار جهانی در قضیه هسته ای ناشی از استقلال طلبی ملت است و حرف ملت ما این است که به بیگانگان می گویند که شما چکاره اید که برای یک ملت مستقل امر و نهی کنید و بگویید چه چیزی برای ایران خوب یا بد است؟

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ایران ملتی صغیر نیست که شما بخواهید برای آن تعیین تکلیف کنید.

وی گفت: از جمله عناصر اصولگرایی تلاش برای دستیابی به پیشرفت مادی و معنوی کشور و جهاد علمی است که لازمه دستیابی به پیشرفت کشور است.

حدادعادل ابراز داشت: امام راحل(ره) کاری سترگ، عظیم و باورنکردنی کردند و آن تاسیس اصل نظام و منقرض کردن سلطنت ستم شاهی بود.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما این است که راه امام(ره) را پشت سر رهبری طی کنیم گفت: آنچه در ۲۶ سال گذشته و چه قبل و بعد از انقلاب از رهبر معظم بزرگوار دیده ایم در راستای حفظ و تقویت نظام اسلامی و اطاعت از امام بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز رهبری پرچمدار حفظ میراث بزرگ امام است که آن میراث؛ حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است و ملت ایران امروز سخن امام خمینی(ره) را از زبان رهبری می شنوند.

وی یکی از کارهای بزرگ رهبری به ویژه طی ۲۶ سال اخیر را گفتمان سازی برای جامعه بر اساس اسلام و اندیشه های امام و متناسب با اقتضاهای روز و روزگار نام برد و گفت: رهبر انقلاب وقتی می فرمایند «من اجازه نمی دهم که فرزندان برومند این ملت دانشمندان هسته ای را بازجویی یا جاسوسی کنند. من اجازه نمی دهم دشمنان زیاده روی و زیاده خواهی کنند و بخواهند به حریم عزت ما قدم بگذارند» و این همان گفتمان استقلال طلبی برخاسته از قرآن و روح مسلمان ایرانی است.

وی افزود: گفتمان های دیگری را رهبر انقلاب چون ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن نام برد و افزود: این یک گفتمان فراموش شده نیست و واقعیتی است که هم اکنون نیز اهمیت دارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری به جهاد علمی اشاره و تصریح کرد: معظم له به درستی معتقدند که اگر بخواهیم در اقتصاد و سیاست استقلال خود را حفظ کنیم باید پیشرفت علمی داشته باشیم و رهبر انقلاب یکی از پرچمداران جهاد علمی بوده اند.

۹ دی مولود بصیرت ملت ایران است

وی همچنین گفتمان دیگر را مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: ایشان در سال ۸۸ نام وقایع را با الهام از قرآن و نهج البلاغه فتنه گذاشتند و عناصر فتنه را تشریح کردند؛ که چرا فتنه است؟ و در آنجا ملت را به لزوم مقابله با جنگ نرم دعوت کردند و چراغی را فرا روی ملت ایران گرفتند تا مردم با بصیرت از فتنه بگذرند که این بصیرت ملت ایران بود که ۹ دی را آفریدید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ۹ دی را مولود بصیرت ملت ایران نام برد و گفت: این بصیرت یکی از گفتمان هایی بود که در کنار جنگ نرم و فتنه مقام معظم رهبری مطرح کردند.

حداد عادل افزود: در سال های اخیر نیز ایشان گفتمان های مهمی را مطرح فرمودند که یکی از آنها سبک زندگی اسلامی است که هشدار می دهند که از سبک زندگی اسلامی دور افتاده ایم و این زندگی زندگی ای است که آسیب دیده و از طرق مختلف از اسلام دور شده است و زندگی اسلامی متفاوت است با آن چیزی که ما داریم.

وی با اشاره به اهمیت گفتمان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: رهبری بیش از هر چیز دیگری بر این مساله تاکید دارند و باور بنده که فرمایشات و تاکیدهای ایشان را ترغیب می کنم، بر این است که ایشان در دو سه سال اخیر درباره هیچ امری به اندازه اقتصاد مقاومتی تاکید نکرده اند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری چند روز قبل فرمودند که «با اقتصاد مقاومتی حل مسئله هسته ای برای ما آسان تر می شود».

حدادعادل با بیان اینکه ملت ایران خوب می فهمد که دشمن برای مقابله با این انقلاب فروش نفت را تحریم کرده است و راه ارتباط پولی ما را با خریداران نفت بسته است، گفت: تصور دشمن این است که می تواند ملت ایران را از پای در بیاورد اما حرف رهبری در این است که ما باید اقتصاد خودمان را آنچنان سروسامان دهیم که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب ما از روش های اقتصادی نتواند استفاده کند و این یکی از جنبه های اقتصاد مقاومتی است و ملت هم این حقیقت را می فهمد.

گفتمان های رهبری شاخص های عمل اصولگرایی است

وی در ادامه یادآور شد: گفتمان هایی که رهبری مطرح می کند شاخص های عمل برای اصولگرایان است.

حداد عادل ابراز داشت: انتخابات اسفند ۹۴ مجلس شرایط خاص خودش را دارد و ما باید شرایط این انتخابات را درک کنیم و حساسیت انتخابات ۹۴ را بدانیم و مجلس ششم را به یاد بیاوریم.

وی ابراز داشت: فکر نمی کنم هیچ کس از ما مایل باشد آن گرفتاری هایی که مجلس ششم برای نظام داشت دوباره تکرار شود و اگر چنین است؛ بنده می گویم اصولگرایان هیچ راهی جز وحدت ندارند. ان شاالله در کرمان و همه جای ایران شاهد وحدت اصولگرایان خواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بار دیگر تاکید کرد: اصرار ما بر وحدت اصولگرایان برای دست یافتن به قدرت، شهرت و ثروت نیست و هدف ما نیز این نیست که کسی که تا کنون نماینده نبوده به هر قیمتی نماینده شود و یا کسی که نماینده است به هر قیمتی نماینده بماند و اینها دور از اصولگرایی است.

وی افزود: هدف از این گردهمایی ها و تشکل ها و برنامه ریزی ها باید این باشد که مجلس، دولت، قوه قضاییه و در کل مجموعه نظامی داشته باشیم که ارزش های اسلامی، دینی و معنوی را حفظ کند و  آن چراغی که ۳۶ سال است در این کشور به دست این ملت در این دنیای تاریک روشن شده و روشن مانده است پرنورتر شود و  اگر غیر از این باشد خداوند لطف و رحمتش را از ما سلب خواهد کرد.

حدادعادل همچنین اظهار داشت: انقلاب را برای خود نخواستن و خود را برای انقلاب خواستن شرط اول و اصلی اصولگرایی است و باید آن را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای نیل به وحدت آماده باشیم افزود: باید کمی از سلیقه های خودمان صرف نظر کرده و فرمایش مقام معظم رهبری را مد نظر داشته باشیم که بارها و بارها فرموده اند «وحدت اینطور حاصل نمی شود که من سر موضع خود بایستم و تکان نخورم و بقیه هم همینطور و بعد وحدت حاصل شود بلکه وحدت وقتی حاصل می شود که من یک قدم به سمت مقابل و طرف مقابل هم یک قدم به سمت من بردارد تا دست هایمان به یکدیگر برسد».

وی افزود: بنده اینجا به سلیقه های مختلف اصولگرایی عرض می کنم اگر قرار شود که هر کدام حرفی بزنیم و اصرار کنیم که غیر از حرف ما حرف دیگری نباشد، غلط است و با این رویه وحدت ایجاد نمی شود. باید قبول کنیم که کلیت مجلس اصولگرا مهم است ولو اینکه هیچکدام از ما که در مجلس هستیم در مجلس نباشیم.

حدادعادل گفت: حقیقتا چه اهمیتی دارد بنده در مجلس باشم یا نباشم مهم این است که مجلس در خدمت اسلام و پشتیبان رهبری و نظام باشد و برای دست یافتن به چنین مجلسی باید تلاش کنید و یک امتحان موفق دیگری در ادامه امتحانات گذشته در عرصه انقلاب در انتخابات مجلس آینده به ظهور برسانید.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه