اعتراض بنزینی دانشجوی الاغ سوار در گیلان! +تصویر

اخیراً با اعلام تک نرخی شدن قیمت بنزین پای یک دانشجوی الاغ سوار به میدان اعتراض‌های خیابانی باز شده است.

اعتراض بنزینی دانشجوی الاغ سوار در گیلان! +تصویر

به گزارش هشت دی نیوز، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

کشاندن پای مردم به اعتراض‌های خیابانی یک عادت قدیمی و روال عادی عناصر معلوم الحال جهت نمایش غیرواقع از اوضاع داخلی کشورمان به جهان است؛ با اعلام تک نرخی شدن قیمت بنزین نیز پای یک دانشجوی الاغ سوار به میدان اعتراض‌های خیابانی باز شد!

پس از افزایش و تک نرخی شدن قیمت بنزین متن و تصویر زیر به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد:

«یک دانشجو در گیلان به نشانه اعتراض به گران شدن بنزین با الاغ به دانشگاه رفت»

**واقعیت**

اما آیا این فرد دانشجو است؟ آیا واقعاً به نشانه اعتراض با الاغ به دانشگاه رفته است؟ آیا اعتراض وی نسبت به افزایش قیمت بنزین در خرداد سال ۹۴ بوده است؟ پاسخ مثبت است، این فرد دانشجوی دانشگاه آزاد چالوس است و طی اقدامی اعتراضی الاغ را برای ورود به دانشگاه انتخاب کرده است اما اعتراض وی مربوط می‌شود به سال ۸۹ و نه ۹۴!

در آبان سال ۸۹ رسانه‌ها اعلام کردند دانشجوی جوانی سوار بر الاغ قصد ورود به یکی از مراکز آموزشی غرب مازندران را داشته است؛ همان زمان نیز گمانه‌‌زنی‌های مختلفی در خصوص هدف اصلی این جوان زده شده بود که برخی از منابع اعتراض به عدم وجود پارکینگ در دانشگاه را عنوان کرده بودند.

اما نکته مهم این ماجرا استفاده از خبرها و مطالب قدیمی برای ایجاد تشویش در اذهان عمومی است که بر این اساس این بار در پی افزایش قیمت بنزین پای این جوان الاغ سوار مجدد به میدان اعتراض‌ کشانده شد./ فارس

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه