تاسیس موزه صنایع‌دستی حوزه دریای خزر

معاون امور پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از انجام مطالعات صنایع‌دستی حوزه دریای خزر به منظور تاسیس موزه صنایع‌دستی در این حوزه خبر داد.

تاسیس موزه صنایع‌دستی حوزه دریای خزر

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، اسدالله درویش‌امیری پیش از ظهر امروز در سومین همایش بین‌المللی موزه میراث روستایی در محل تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه بیشتر میراث طبیعی در حوزه روستایی کشور وجود دارد اظهار کرد: حفاظت از میراث طبیعی را باید به عهده بگیریم و تلاش کنیم این میراث به عنوان میراث ملی باقی بماند.

وی به وجود صنایع‌دستی در حوزه دریای خزر اشاره کرد و افزود: ایده مذکور پذیرفته شده و مطالعات برای تاسیس موزه صنایع‌دستی حوزه دریای خزر به‌ویژه استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان در حال اتمام است.

درویش‌امیری با بیان اینکه استان‌های شمالی از سابقه تاریخی غنی برخوردارند، تصریح کرد: فعالیت‌هایی برای الگوبرداری از موزه میراث روستایی گیلان برای اجرا در استان گلستان در حال انجام است.

معاون امور پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، میراث طبیعی را زیباترین و ارزشمندترین میراث انسانی عنوان کرد و گفت: در حفظ میراث طبیعی غفلت و کوتاهی داشتیم.

وی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را متولی و مسئول میراث طبیعی خواند و بیان کرد: نگرش، رفتار و نبود برنامه‌ریزی و همچنین دسترسی به نیازهای عجولانه سبب شده میراث طبیعی ما آسیب ببیند.

درویش‌امیری با اشاره به میراث فرهنگی و باستانی ۷ هزار ساله کشور، خاطرنشان کرد: اقدام‌هایی برای احیا و مرمت میراث باستانی انجام شده اما کافی نیست.

معاون امور پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر تذکر و توجه به حفظ میراث فرهنگی توسط مردم تاکید کرد و یادآور شد: مردم ناظر و حامی میراث فرهنگی در شبکه بزرگ اجتماعی هستند و با مشارکت مردم این میراث را می‌توان حفظ کرد.

وی با بیان اینکه غفلت‌های جبران‌ناپذیری در حوزه میراث معنوی جامعه صورت گرفته است، اظهار کرد: حفظ میراث معنوی نیازمند کمک مردم است.

به گزارش فارس، سومین همایش بین‌المللی موزه میراث روستایی گیلان روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد ماه جاری در تالار حکمت دانشگاه گیلان در حال برگزاری است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه