رد شایعه وجود « دکل پارازیت » در لاهیجان توسط فرماندار

کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان با بیان اینکه دو دکل رادیویی و تلفن همراه در بام سبز نصب شده افزود:نصب دکل های پارازیت در لاهیجان کذب محض و شایعه سازی است.

رد شایعه وجود « دکل پارازیت » در لاهیجان توسط فرماندار

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از  «لاهیجان» ، از زمانی که برای اولین بار در خیابان های لاهیجان مردم با گوشی هایی در دست مشغول صحبت با دیگری بودند بیش از ۱۴ سال سپری شده است. اکنون طبق آخرین آمارها گفته می شود تعداد مشترکان تلفن همراه تنها در بخش اپراتور شرکت ارتباطات سیار به ۲۰ میلیون نفر رسیده است و این در حالی است که چند میلیون نفر کاربر دو اپراتور دیگر را نیز باید به این لیست ۲۰ میلیون نفری اضافه کرد.

افزایش چشمگیر مشترکان تلفن همراه در سالهای اخیر، افزایش تعداد ایستگاه های آنتن موبایل در مناطق مسکونی را به امری اجتناب ناپذیر و اجباری تبدیل کرده است.

اما شایعه ای که طی یک ماه گذشته دهان به دهان چرخیده و به موضوعی اصلی برای صحبت و بحث بین شهروندان لاهیجان تبدیل شده،نصب دکل پارازیت در بام سبز و یک منزل مسکونی در دامنه این کوه بوده است.

این موضوع برای اولین بار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطرح شد و به سرعت توسط کاربران اینترنتی در بین شهروندان دهان به دهان چرخید،به طوری که در تاکسی ها شهری تا صف نانوایی ها می توانستید تحلیلی جدید از این موضوع بدست آورید.

نصب دو دکل که به زعم برخی از شهروندان می توانست دکل های پارازیت برای ایجاد اختلال در گیرنده های ماهواره ای باشد موجی از نگرانی ها را به دلیل خطرساز بودن و یا نبودن این دکل ها بین شهروندان بوجود آورد.گاهی پیام هایی نیز از طرف کاربران پایگاه خبری لاهیجان به دست می رسید که نشان از نگرانی های آنان از این موضوع داشت.

اما کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان، در رد این شایعه با بیان اینکه دکلی که تحت عنوان پارازیت در بام سبز یا در اطراف شهر لاهیجان نصب کرده باشند شایعه سازی و کذب محض است.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه این موضوع را با قاطعیت بیان می کنیم و چنانچه اختلالی در امواج یا شبکه های تلویزیونی مشاهده می شود در حال بررسی است افزود: رفع این مشکل طی نامه ای از صدا و سیما خواسته شده تا تعدادی از افرادی که ادعای اختلال در گیرنده های تلویزیونی را دارند به طور تصادفی بررسی کنند و نتایج را به شهروندان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه دو دکل شبکه موبایلی و دکل رادیو در بام سبز قرار دارد و دکل دیگری وجود ندارد افزود: مخابرات این موضوع را با طور قطع تکذیب کرده است.

پارازیت۲

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه