همایش ملی نکوداشت آیت الله بهجت (ره) در دانشگاه آزاد رشت/ تصاویر

اولین همایش ملی نکوداشت حضرت آیت الله بهجت فومنی(ره) روز سه شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

همایش ملی نکوداشت آیت الله بهجت (ره) در دانشگاه آزاد رشت/ تصاویر

به گزارش هشت دی نیوز، اولین همایش ملی نکوداشت حضرت آیت الله بهجت فومنی(ره) روز سه شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

در این همایش دو کتاب با عنوان بهجت عاشقان و آسمانی های عاشقانه بهجت رونمایی شد.

رونمایی از سرود عاشقان بهجت با شعر عبدالرضا رضایی نیا و با سرایش حسام الدین سراج از دیگر برنامه های این همایش بود. از بیش از ۵۰ مقاله رسیده به این همایش، ۳۱ مقاله به عنوان برگزیده انتخاب و دو مقاله در همایش ارایه شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید طه هاشمی روز سه شنبه در همایش ملی نکوداشت آیت الله بهجت فومنی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی در رشت افزود: ما بایستی بسته پرجاذبه فرهنگ بومی، اسلامی و ملی را برای جوانان و مردم کشورمان آماده کنیم در غیراینصورت آنان از فرهنگ دیگران استفاده می کنند.

وی با اشاره به بیش از یک هزار و ۵۰۰ شخصیت تاریخی، ملی و بین المللی ایران تصریح کرد: معرفی این شخصیت ها برای جوانان بایستی مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

معاون فرهنگی‌ ـ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره مذکور گفت ،یادآور شد: دانشگاه های آزاد اسلامی در سراسر کشور موظف شده اند تا شخصیت های منطقه خود را شناسایی و معرفی کنند که در این رابطه ستاد مرکزی دانشگاه شکل گرفته است.

وی آیت‌الله‌ بهجت را شخصیتی وارسته و عارفی زاهد و پارسا خواند و تصریح کرد: اگر چه رسیدن به جایگاه این عالم پرهیزکار بسیار دشوار است اما اگر فضایل و نیکی‌ها هدف جامعه باشد تمام انسان‌ها می‌توانند به این جایگاه برسند.

bahjat-azad (9)

bahjat-azad (2)

bahjat-azad (3) bahjat-azad (4) bahjat-azad (5) bahjat-azad (6) bahjat-azad (7)

bahjat-azad (1)   bahjat-azad (10) bahjat-azad (11)

bahjat-azad (8) bahjat-azad (12)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه