اختصاص پنج میلیارد تومان برای ساخت پروژه راه کلاچای -رحیم آباد-قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه راه کلاچای -رحیم آباد – قزوین در سالجاری خبر داد.

اختصاص پنج میلیارد تومان برای ساخت پروژه راه کلاچای -رحیم آباد-قزوین

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از کلاچای نیوز شعبانعلی خاوری  در حاشیه نشست با فرمانداران شهرستان های رودسر و املش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این که این طرح مرحله به مرحله اجرایی و عملیاتی می شود، بیان کرد: به محض ابلاغ بودجه روند کار عملیاتی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تردد خودروهای سنگین در محور رحیم آباد به شوک اشکور که باعث شکنندگی و آسیب پذیری آسفالت این محور شده اظهار کرد: برای سر و سامان بخشیدن به وضعیت راه یادشده ۷۵کیلومتر مسیر راه در قالب طرح مصوب امسال روکش و بهسازی می شود.

به گفته خاوری، کار مناقصه این پروژه در حال انجام و به محض انتخاب پیمانکار عملیاتی می شود و تا جایی که شرایط جوی اجازه دهد حجم قابل توجهی از این پروژه اجرایی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری به وضعیت آزاد راه سراوان – سیاهکل – املش -رحیم آباد و چابکسر اشاره و بیان کرد: مرحله اول این طرح از سراوان تا سیاهکل هم اکنون ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخشی از این آزاد راه در سالجاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با توجه به اینکه محور رشت – لاهیجان – چابکسر یک محور اشباع شده است لزوم جایگزینی محور مذکور را ضروری خواند و افزود: در سفر هیات دولت به استان گیلان و با توجه به بعد ترافیک در محور رشت -لاهیجان این مهم در دستور کار قرار گرفت و تلاش می کنیم این طرح مهم را به خوبی به سرانجام برسانیم.

همچنین در خبری دیگر از چابکسر رودسر حاکیست، در آیینی با حضور جمعی از مسوولان عملیات اجرایی ساخت پارک جنگلی، تفریحی، گردشگری در چابکسر شهرستان رودسر آغاز شد.

شهردار چابکسر صبح امروز (یکشنبه) در این مراسم با تاکید بر توسعه و گسترش فضاهای تفریحی و گردشگری به منظور استفاده بهینه مردم از این فضاها و امکانات جهت رفاه و آسایش، وسعت اجرای پروژه را چهارهزار متر مربع و در منطقه دوران محله این شهر اعلام کرد.

بهرام غنوی با بیان اینکه این پروژه در یک پروسه زمانی شش ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد حجم سرمایه گذاری برای انجام آن را ۱۰۰میلیون تومان از محل منابع داخلی شهرداری ذکر کرد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در این شهر در شرایط کنونی برای هر نفر ۱۱متر مربع است ابراز امیدواری کرد این رقم تا پایان سالجاری به ۱۶متر مربع برای هر نفر افزایش یابد.

به گفته وی، هم اکنون شهرداری چابکسر بیش از ۱۳۰هزار متر مربع فضای سبز دارد.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای چندین طرح مهم زیر بنایی از سوی شهرداری در این شهر اشاره و از اجرای پروژه دفع و هدایت آبهای سطحی از پل دوران محله تا پل اوشیان این شهر به طول ۲کیلومتر با اعتبار بیش از ۸۰۰میلیون تومان خبر داد.

وی اضافه کرد: با تحقق این طرح که اعتبار آن از محل منابع داخلی و استانی تامین و هزینه خواهد شد ۱۵۰خانوار از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

غنوی ضرورت اجرای این طرح را در منطقه مذکور از الزامات دانست و بیان کرد: برای برون رفت از مشکل آبگرفتگی در این منطقه احساس می شد این طرح هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری بیش از ۳۰طرح توسعه عمران شهری در شهر چابکسر اجرایی و عملیاتی می شود به بودجه مصوب امسال این شهرداری از سوی شورا اشاره و گفت: بودجه امسال شهرداری چابکسر سه میلیارد تومان است که ۶۰درصد آن برای انجام کارهای عمرانی هزینه خواهد شد ضمن اینکه بودجه امسال نسبت به مدت مشابه ۲۰درصد رشد را نشان می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه