همایش نکوداشت حضرت آیت الله بهجت فومنی برگزار خواهد شد

به منظور برگزاری اولین همایش نکوداشت حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی جلسه ای با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دفتر ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.

همایش نکوداشت حضرت آیت الله بهجت فومنی برگزار خواهد شد

به گزارش دی نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،به منظور برگزاری اولین همایش نکوداشت حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی جلسه ای  با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دفتر ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز وفات آیت الله بهجت، گفت: این مرجع عالیقدر جهان تشیع؛ معلم بزرگ اخلاق و عرفان بود و تقوی و خودسازی این عبد صالح خدا ، الگوی ارزشمند برای ما است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ساده زیستی، پرهیز از تجملات، تواضع و فروتنی، زهد و تقوی را از ویژگی های بارز ایشان عنوان کرد و افزود: آیت الله العظمی بهجت فومنی باوجود اینکه یک عارف کامل و عالم عامل بودند، اما نسبت به مسائل کلان سیاسی کشور نیز حساس بودند.

رئیس همایش نکوداشت آیت الله بهجت فومنی به عنوان شخصیتی علمی و عرفانی جهان تشیع یاد کرد و افزود : این عالم جهان تشیع، خدمات ارزنده ای به جهان اسلام کرده است و برگزاری مراسم گرامیداشت برای چنین عالمی بر توسعه علمی،فرهنگی و عرفانی جامعه تأثیر گذار خواهد بود.

دکتر امیرتیموری خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری همایش نکوداشت و فعالیت های علمی و پژوهشی درخور شأن ایشان و با ارائه آن گنجینه‌ ناب به نسل جوان، در ثواب شریک و مورد شفاعت وی در دنیا و آخرت قرار گیریم.

مظاهر زمانی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این نشست با برشمردن برنامه های این همایش، گفت: همایش نکوداشت حضرت آیت الله بهجت با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی در تاریخ پنجم خرداد ماه سال جاری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد.

وی، ادامه داد: رونمایی از دو عنوان کتاب ، رونمایی از سرود فاخر و ویژه در خصوص حضرت آیت الله بهجت و ارائه مقالات برگزیده از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

از این استاد بزرگ عرفان و اخلاق تالیفاتی چند به یادگار مانده است؛ یک دوره کامل اصول، حاشیه بر مکاسب شیخ انصاری (ره) و تکمیل آن تا آخر مباحث مربوط به مکاسب و متاجر، دوره کامل طهارت، دوره کامل کتاب صلاه، دوره کامل کتاب زکات، دوره کامل کتاب خمس و حج، حاشیه بر کتاب ذخیره العباد مرحوم شیخ محمدحسین غروی، چندین مجله و تقریباً یک دوره فقه فارسی.

حضرت آیت الله العظمی بهجت ۲۷ اردیبهشت سال ۸۸ بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم به خاک سپرده شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه