گلایه شهروندان از نصب بی حد و حصر بنرهای تبلیغاتی مسئولین

تلقی مدیران از روابط عمومی تنها تبلیغ بیش از حد اقداماتی است که صورت می گیرد،برخی از شهروندان شرق گیلان از تبلیغات بیش از حد مسئولین برای نشان دادن عملکردشان گله‌مندند و اعلام می کنند: اگر مسئولی کاری انجام می‌دهد در راستای وظایفش است اما چرا روابط عمومی‌ها از طرف مردم از ایشان تشکر می‌کنند!؟

گلایه شهروندان از نصب بی حد و حصر بنرهای تبلیغاتی مسئولین

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از املش ما ، ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی بود اما ایا روابط عمومی ها می توانند به نحو احسن مسایل و مشکلات سازمان مربوطه را به خوبی انعکاس دهند؟ بررسیی که از نهادها و ادارات مختلف شد نشان می دهد هنوز هم مفهوم روابط عمومی در بین روسای سازمان ها و خود روابط عمومی ها نهادینه شده نیست و اغلب این افراد وظایف خود را تعریف و تمجید از نهاد مربوطه می دانند، چنانکه این موضوع در شهرهای شرق گیلان مشهود است و بنرهای عریض و طویل تبریک و تشکر از سوی روابط عمومی ها در مکان های مختلف شهر نصب است.

در شهرستان لنگرود نیز چنین امری مشهود است. یک شهروند لنگرودی در گفت و گو با خبرنگار ما  می گوید: وظیفه مسئولین نظام اسلامی است که براساس وظیفه تعریف شده و حقوقی که می‌گیرند عملکرد و خدمات رسانی داشته باشند تا رضایت مردم ایجاد شود.

«مسعود. ص» می گوید: اینکه بخواهیم برای افتتاح هر پروژه شهری یا غیر شهری از مسئول فلان اداره و یا شورا و … خصوصا از طرف روابط عمومی ها تشکر کنیم واقعا کار جالبی نیست. شهر پر شده از تبلیغات و بنرهای تشکر که ضمن بد شدن منظره و سیمای شهر، روند نامطلوبی را در بین مدیران حکمفرما می کند و آن انتظار نضب پرده و بنر برای انجام هر کار جزیی است.

«مرتضی» ۲۳ ساله از چابکسر هم بیان می کند: از این همه تبلیغات گسترده مسئولین به شدت ناراضی‌ام، به جز روابط عمومی ها از رسانه‌ها و جرائد محلی هم گله دارم. ما از رسانه‌ها انتظار داریم واقعیت‌ها را بیان کنند نه اینکه تمجیدگوی مسئولین باشند!

وی اضافه می کند: آنقدر بسیاری ازمسئولین ما هزینه صرف بنر و بیلبورد و استند و پرده و غیره برای خودشان می‌کنند که اگر‌‌ همان مبلغ را به چند جوان اختصاص دهند یا اصلا نصف‌‌ همان مبلغ را صرف خدمات شهری کنند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

«امیر.پ» ۴۰ ساله، و کارمند از شهر رودسر هم می گوید: همیشه سر تیتر تمامی نامه‌های اداریمان شعار زیبای مقام معظم رهبریست، اما چقدر به این شعار‌ها عمل می‌شود و به مرحلهٔ اجرا درمی آید مهم است.
وی اضافه می کند: می گویند، به عمل کار برآید به سخندانی نیست! اگر مسئولین ما به این جمله توجه می‌کردند دیگر مشکلی در شهرستان‌ها، استان‌ها و حتی کشور ما وجود نداشت.

اما جالب‌تر اینکه تعدادی از پرسنل ادارات و روابط عمومی های نهادها با ما هم عقیده بوده و می گویند: انجام امور، وظیفه سازمانی یک مسئول است اما ناچار به تبلیغات هستیم؟ حال اگر کاری انجام شود تبلیغات منعی ندارد اما برخی اوقات برای کارهای انجام نشده هم تبلیغات می‌شود و لازم است جلوی این روند گرفته شود.

یک مسئول روابط عمومی که نخواست نامش فاش شود، بیان می کند: اگر برای پروژه های اجرا شده پرده تبریک از طرف روابط عمومی زده نشود یا تبلیغات انجام نگیرد با ما بعنوان یک کارمند برخورد خواهد شد، زیرا تلقی مدیران از روابط عمومی تنها تبلیغ بیش از حد اقداماتی است که صورت می گیرد.

وی اضافه می کند: مسلما اگر افکار عمومی به این روند اعتراض کنند و این عمل را تقبیح کنند هم این رسم از بین می رود و هم مدیران بیشتر به فکر انجام امور می افتند. همانگونه که رهبر معظم انقلاب به مسئولان تاکید دارند که بیشتر به فکر امور سازمانی و جلب رضایت مردم باشند نه تبلیغات.

به گزارش خبرنگارما، اما به میادین شهر که کمی می‌نگریم این قضیه برایمان ملموس تر است و کامل درک می‌کنیم که هم استانی‌هایمان چه می‌گویند؛ در شهر هنوز کوچه‌ای آسفالت نشده است، هنوز سرمایه گذاری، سرمایه گذاری نکرده است و هنوز پروژه‌ای افتتاح نشده است، بنر و پرده‌اش بالای دیوار‌ها نصب است.

لازم است مردم فرهیخته گیلان با تغییر فرهنگ خود، مانع از تداوم این کار در بین مسئولین شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه