مراسم بزرگداشت شهدای راهیان نور همراه با رونمایی از مستند«یاد یادگاری خاکریزها» برگزار شد/ تصاویر

مراسم بزرگداشت شهدای راهیان نور همراه با رونمایی از مستند«یاد یادگاری خاکریزها» سوم خرداد ماه با سخنرانی حاج بهروز جلایی درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار گردید.

مراسم بزرگداشت شهدای راهیان نور همراه با رونمایی از مستند«یاد یادگاری خاکریزها» برگزار شد/ تصاویر
به گزارش هشت دی نیوز، بهروز جلایی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای راهیان نور همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه رزمندگان از ساعت ده صبح در روز سوم خرداد با ۱۰ گردان وارد خرمشهر شدند، اظهار کرد: تعداد نفرات دشمن چند برابر رزمنده های ما بود.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از نیروهای دشمن خود را تسلیم کردند، تصریح کرد: عملیات بیت المقدس با رمز علی بن ابیطالب که ۲۵ روز طول کشید از بزرگترین عملیات های دفاع مقدس است.

جلایی سه بحث ایمان، صبر و اطاعت از رهبری را از مهمترین عوامل فتح خرمشهر یاد کرد و افزود: بسیاری از رزمندگان و شهدا از قشر جوان و نوجوان بودند.

وی با تاکید بر اینکه زندگی ما امروز مملو از لحظاتی است که به مراحلی که شهدا رسیدند می توان رسید، گفت: رمز پیروزی رزمندگان ما در دفاع مقدس ایمان به خدا، صبر و اطاعت از رهبری است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه پیوند دهنده همه عوامل پیروزی در دفاع مقدس رهبری امام خمینی (ره) بود، اظهار کرد: پیروزی رزمندگان از نگاه امام خمینی (ره) توفیی الهی بود.

وی تصریح کرد: شهدا از سوی خداوند مامور شدند تا سربازان شیطان را از سرزمین ارزش ها دور کنند.

جلایی با بیان اینکه امروز دشمن کاری را که از راه جنگ نتوانست انجام دهد از راه تحریم ها، تهاجم فرهنگی، جدایی بین مردم و نظام اسلامی و… می خواهند ارزش های الهی را نابود کنند، عنوان کرد: آن چیزی که مانع پیشروی دلاوران در جنگ تحمیلی ایمان بود.

گفتنی است، در مراسم مذکور از تمثال شهدای راهیان نور شهیدان محمدمهدی مقدم و نریمان مژدهی با تقدیر از خانواده های آن ها تجلیل به عمل آمد.

همچنین، از مستند یاد یادگاری خاکریزها به کارگردانی موسی صدفی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رونمایی و تعدادی از خادمان راهیان نور با اهدای لوح تقدیر قدردانی شدند.
IMG_3567 IMG_3570 IMG_3584 IMG_3586 IMG_3593 IMG_3599 IMG_3629 IMG_3625 IMG_3622 IMG_3613 IMG_3601

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه