برخورد با تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای باید دوسویه باشد

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس ، تنها راه برخورد با تبلیغ فیلمهای سینمایی در شبکه‌های ماهواره ای را تعامل و تلاش دوسویه تهیه کنندگان سینما و دستگاههای نظارتی و سیاست‌گذاری دانست.

برخورد با تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای باید دوسویه باشد

به گزارش هشت دی نیوز، ابوذر ندیمی با تاکید بر لزوم پیگیری تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه های ماهواره ای گفت:طبیعتا تبلیغ هرفیلمی در شبکه های ماهواره ای برای اکران در ایران، نشان دهنده آن است که این محصولات فرهنگی دارای مجوز اکران و تبلیغ نیستند و نوعی تبلیغ زیرزمینی و برون مرزی را رواج می دهند.

وی تهیه و پخش تبلیغات سینمایی در شبکه های ماهواره ای را دور زدن قانون خواند و افزود: در این موارد باید پیگیری های لازم صورت گیرد تا برخی تهیه کنندگان، کارگردانان و حنی هنرپیشگان  از این طریق، نوعی وجاهت قانونی برای این روند غیرقانونی بوجود نیاورند. البته نمی توان این جماعت را مقصر اصلی و قابل برخورد و پیگرد خواند، چراکه می توان این موضوع را با ارائه راهکارهای مناسب حل و فصل کرد.

سخنگو و عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه، یکی از راه های توقف این روند را رفتار دو سویه و تعامل و همکاری فی مابین خواند و گفت: آنچه مسلم است تهیه کنندگان سینما نیز در صورت دریافت بهتر و راحت تر مجوزهای لازم برای تولید و تبلیغ به هیچ وجه سراغ شبکه‌های ماهواره ای برای ارائه محصول خود نمی روند. مطمئنا اگر زمینه اعطای مجوزهای لازم نیز از سوی دستگاههای ذی صلاح میسر شود می توان به کاهش تبلیغات ماهواره ای امیدوار بود.

ندیمی به لزوم کاهش سختگیری مرسوم در اعطای مجوزهای تبلیغ و اکران فیلم ها اشاره کرد و یادآور شد: اگرعوامل تولیدکننده محصولات سینمایی و فرهنگی بتوانند از راه قانونی وارد بحث تولید و تبلیغ شوند، هیچگاه پدیده دورزدن قانون بوجود نمی آید.مطمئنا با رفتار و تعامل دوسویه دیگر شاهد ورود غیرقانونی محصولات سینمایی به منازل نخواهیم بود و راه شناسایی عوامل خاطی و متخلف برای برخورد قانونی هموارتر می شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود دستگاههای نظارتی و امنیتی به این موضوع گفت: برخورد با تبلیغات ماهواره ای و تعامل تهیه کنندگان سینما و دستگاههای صادرکننده مجوز می تواند به برخی سوءاستفاده ها پایان دهد.

ندیمی درخاتمه با اشاره به یک مثال کلی در این خصوص گفت: دراین میان برخی کالاهای تقلبی و مخرب از طریق تبلیغات غیرقانونی ماهواره ای به جای محصولات واقعی فرهنگی، وارد خانه و کانون خانواده‌ها شده و نوعی بازار کاذب را بوجودمی آورند که متاسفانه این مردم هستند که در نهایت متضرر خواهند شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه