۱۶ پل مکانیزه عابر پیاده در رشت احداث می‌شود

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شهر رشت، گفت: ۱۶ پل مکانیزه عابر پیاده در رشت احداث می‌شود.

۱۶ پل مکانیزه عابر پیاده در رشت احداث می‌شود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، محمدحسین واثق‌کارگرنیا در جلسه کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به اینکه دستور کار این جلسه بررسی طرح پیشنهادی  یک‌فوریتی از سوی شهردار برای ۱۰ نقطه از شهر به روش BOT  برای احداث پل مکانیزه عابر پیاده است، اظهارداشت: با توجه به اینکه در گذشته پیشنهاد احداث پل در ۲۲ نقطه داده شده بود و با توجه به مشکلاتی که داشته برای ۱۶ نقطه مناقصه برگزار شد  و در این جلسه  روند اجرای ۱۶ پل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه باید در پروژه‌های عمرانی شهر سرعت کار صورت گیرد، افزود: موانع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در پروژه های حمل و نقلی شهر با برنامه ریزی برطرف می شود و برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل و ترافیک برنامه ای مشخص تعریف می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به آمار تصادفات احداث پل عابر پیاده در ۳۹ نقطه را در برنامه داشتیم افزود: در ۲۲ نقطه در فاز اول مورد بررسی قرار گرفت و در ۱۶ نقطه به نتیجه رسیدیم که  برای ۱۰ پل سرمایه گذاری شد و برای شش پل دیگر هم مناقصه برگزار می شود.

شاهرخ طلیسگر گفت: در برخی از نقاط برای ادامه روند پروژه با اداره برق و گاز مشکلاتی داریم و ما جابه جایی تاسیسات برق هزینه های دارد که ما آن را از تعهدات سرمایه گذار جدا کردیم  و در کنار بسته سرمایه گذاری پیشنها دادیم.

وی با تاکید بر اینکه برآورد هزینه ای برای جاب جایی تاسیسات برق و گاز انجام می شود، گفت: باید روند همکاری شرکت های برق و گاز و مخابرات و آب در اجرای پروژه ها تسریع یابد.

طلیسگر تصریح کرد: در مورد پل های عابر پیاده دیگر که در برنامه داریم بنا را بر این قراردادیم که اول جابه جایی تاسیسات را انجام دهیم و موانع کار را برطرف سازیم و بعد فراخوان سرمایه گذار انجام شود.

در این جلسه اسماعیل حاجی‌پور یکی از آفت های کار در شهر به شکل گروهی را عدم توجه به جایگاه سرمایه گذار دانست و اظهار داشت: نباید سرمایه گذار را بیگانه احساس کنیم چراکه سرمایه گذار از هر خویشی ،خویشاوند تر است.

وی با بیان اینکه اگر اعتقاد به کار گروهی دارید باید سرمایهگذار را تقویت کنید افزود: نباید سرمایه گذار  ضعیف تر شود ما موظف بهکمک به سرمایه گذار جهت جمع آوری پل هستیم چراکه فلسفه سرمایه گذاری کسب سود است.

رئیس شورای شهرستان رشت تاکید کرد: اگر این کار را کردید سرمایه گذار کار خود را توسعه می دهد و من از رئیس کمیسیون حمل و نقل می خواهم سرمایه گذاران این حوزه را حمایت کند.

حاجی پور افزود: شان مردم رشت این وضعیت کنونی نیست و اکنون شهر ,شهردار جوان و خوش فکری دارد  کمک کنید تا کارها تسریع شود و برای رفع مشکلات عمرانی پی گیری بیشتر شود و کار امروز را به فردا موکول نکنیم

وی با تاکید بر اینکه ما اصل را بر برائت گذاشته ایم ،بنابراین اتهام به هم نبندید گفت: باید تنها هدف ما عمران و ابادی شهر باشد و خدا بهترین فرصت خدمت را به ماداده است دو سال گذشت انشاالله در دو سال باقی مانده جبران مافات شود.

رئیس شورای شهرستان رشت خاطرنشان کرد: پیمانگاران باید در چارچوب قرارداد عمل کنند قراردادها را طوری ببنیدید که مردم استفاده بهینه کنند و اداره حقوقی ما در هنگام قرارداد ها دقت کند

در این جلسه مظفر نیکومنش نودهی گفت: برنامه‌ای انجام شود تا همه اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت از پروژه‌های در حال اجرا بازدید داشته باشند و از نحوه انجام کار آگاه شوند.

وی با تاکید بر وضعیت آب و هوایی و اقلیم گیلان افزود: این امر باید در اجرای پروژه های شهر خصوصا پروژه ای که امروز بررسی کردیم پل‌های عابر پیاده مورد توجه باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه