تشکیل ۴ دفتر ویژه احیای تالاب انزلی/بودجه ۵۰ میلیاردی برای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب

نماینده ارشد شرکت ژاپنی جایکا در تهران از تشکیل دفترهای زیرکمیته مدیریت آبخیز، اکوتوریسم، مدیریت پسماند و آب و فاضلاب ویژه احیای تالاب انزلی خبر داد.

تشکیل ۴ دفتر ویژه احیای تالاب انزلی/بودجه  ۵۰ میلیاردی برای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از  فارس، کوهی ساتو امشب در جلسه کمیته هماهنگی مشترک در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با اشاره به اتمام همکاری فنی ایران و ژاپن در اجرای طرح مطالعاتی احیای تالاب انزلی در سال نخست اظهار کرد: سال دوم فعالیت‌های مشترک طرح مطالعاتی احیای تالاب انزلی آغاز شده است.

وی ابراز امیداوری کرد: فعالیت‌های اجرایی بتواند به تحکیم همکاری‌های فنی دوجانبه در پروژه مذکور کمک کند و افزود: پروژه احیای تالاب انزلی می‌تواند بستر خوبی برای همکاری بین‌سازمانی در راستای اجرای پروژه مشترک باشد.

ساتو با تاکید بر نقش استانداری گیلان در ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته مدیریت تالاب انزلی، بیان کرد: فعالیت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به عنوان دبیرخانه پروژه مذکور حائز اهمیت است.

نماینده ارشد جایکا در تهران به برخی موارد در سال نخست اجرای طرح احیای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: هنوز برخی از موارد نیاز به شفاف‌سازی بین همکاران دارد و امیدواریم با برگزاری جلسه‌های بیشتر و فاصله زمانی کمتر بتوانیم سریع‌تر به تفاهم کامل و مشترک برسیم.

وی خواستار همکاری بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در اجرای سریع‌تر طرح احیای تالاب انزلی شد و تصریح کرد: امیدوارم اعتبارات مورد نیاز از طرف ایرانی برای انجام فعالیت‌های مشترک تامین شود.

ساتو با اشاره به تشکیل دفترهای چهارگانه طرح احیای تالاب انزلی، اظهار کرد: زیرکمیته‌های مدیریت آبخیز، اکوتوریسم، مدیریت پسماند و آب و فاضلاب برای اجرای طرح مذکور تشکیل شده است.

*اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به حضور جایکا در جلسه‌های مدیریت احیای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: کمیته هماهنگی احیای تالاب انزلی تشکیل شده و برای اجرای این پروژه موازی‌کاری نداریم.

حجت شعبانپور به اختصاص ۵۰ درصدی اعتبارات طرح احیای تالاب انزلی در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: امسال امیدواریم اعتبارات اجرای طرح پسماند و ورود اجسام جامد به تالاب انزلی به طور کامل اختصاص داده شود.

وی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در سال ۹۴ خبر داد و بیان کرد: احیای رودخانه‌های مذکور در کاهش ورود فاضلاب به تالاب انزلی تاثیرگذار است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه