آقای استاندار این تصاویر را ببینید/ انتظار ۲۵ ساله برای روکش آسفالت بره‌سر- توتکابن

خرداد سال گذشته محمدعلی نجفی استاندار گیلان با سفر به بره سر دستور آسفالت این محور از بالا دست به مناطق جلگه ای را صادر کرد اما این پروژه برخلاف دستور استاندار از مناطق جلگه ای آغاز و پس از چند کیلومتر آسفالت با شروع فصل سرما نیمه کاره رها شد.

آقای استاندار این تصاویر را ببینید/ انتظار ۲۵ ساله برای روکش آسفالت بره‌سر- توتکابن

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از زیتون خبر، برخورداری از راه ارتباطی مناسب از جمله نیازهای ضروری برای توسعه و عمران شهرها و روستاها به شمار می آید، از این رو بود که مردم منطقه خورگام رودبار برای دسترسی آسان به مرکز شهرستان بیش از نیم قرن پیش با بیل و کلنگ مسیر را احداث کردند که پس گذشت سالها و مرمت جزئی به عنوان مسیر اصلی بخش خورگام از بخش های پرجمعیت رودبار به مرکز این شهرستان شد.

سالیانی بود که مردم این منطقه رنج عبور از جاده خاکی و پر پیچ و خم این مسیر را به جان می خریدند تا برای انجام امورات روزمره به رستم آباد و رودبار تردد کنند تا اینکه پس از وقوع زلزله ۳۱ خرداد ۶۹ و اوایل دهه هفتاد این مسیر آسفالت شد و این اولین و آخرین باری بود که این مسیر رنگ آسفالت را به خود دیده و هم اکنون پس از گذشت دو دهه و اندی تا کنون برای روکش آسفالت این مسیر که الان پر از چاله و چوله است اقدامی صورت نگیرد.

مسیر کوهستانی توتکابن- بره سر حدوفاصل حشمت آباد دارای دره های عمیقی است که در دو سال اخیر به دلیل عدم نصب گاردیل و شانه خاکی مناسب شاهد سقوط چندین خودرو به اعماق دره و کشته شدن چند تن از اهالی این منطقه را به همراه داشته است.

از دهه هفتاد تاکنون شوراهای اسلامی و اهالی هریک با درخواست متعدد، خواهش درخواست آسفالت این مسیر را داشته اند و گاها نیز درخواست برای آسفالت این مسیر سوژه طنز برخی شاعران هم شده تا شاید مسئولین به فکر آسفالت این مسیر باشند اما در این بین گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

IMG_0468

  •  مردم خورگام از خرابی جاده دسترسی به این بخش رنج می برند

رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار در گفتگو با خبرنگار زیتون خبر می گوید: آسفالت جاده ارتباطی بخش خورگام با دارا بودن یک شهر و ۴۴ پارچه آبادی از نیازهای ضروری مردم این منطقه می باشد.

رامین ضیایی ادامه داد: مردم خورگام از خرابی جاده دسترسی به این بخش رنج می برند، ضروری است مسئولان امر اقدامی اساسی در این باره انجام دهند.

وی ابراز داشت: مردم و شوراهای این بخش خواستار آسفالت این مسیر از بره سر به توتکابن هستند چرا که به علت کمبود اعتبارات یا شرایط جوی همیشه اجرای این پروژه نیمه تمام مانده است.

IMG_0473

  •  آسفالت بره سر بلا تکلیف است

عضو شورای اسلامی شهر بره سر نیز به خبرنگار زیتون خبر می گوید: مرمت و روکش آسفالت محور بره سر- توتکابن از خواسته های همیشگی و به حق مردم این شهر و بخش است که بیان آن تکرار مکررات است.

عسگر نظری بره‌سری با بیان اینکه اجرای پروژه آسفالت از بره سر به سمت مناطق جلگه ای از خواسته‌های شوراهای اسلامی این بخش است، ادامه داد: پس از سالها انتظار عملیات روکش آسفالت این مسیر مورد تاکید استاندار گیلان قرار گرفت اما متولیان شهرستانی آسفالت این مسیر را صرف خراجی جاده مناطق جلگه‌ای کردند و آسفالت این مسیر همچنان بلاتکلیف ماند.

وی ادامه داد: بسیاری از خرابی‌ها در مناطق کوهستانی این مسیر مشهود است و از مسئولین امر خواستار تسریع در روند اجرای پروژه روکش آسفالت با اولویت مناطق بالا دست هستیم.

IMG_0451

  •  شش سال از زیر سازی این مسیر دو کیلومتری می گذرد

رئیس شورای روستای چهارمحل بزرگترین روستای رودبار نیز با بیان اینکه خرابی جاده بره سر- توتکابن باعث رکود گردشگری در این منطقه شده است، به خبرنگار زیتون خبر ابراز کرد: بسیاری از گردشگرانی که به منطقه می‌آیند و خرابی جاده را می بینند اولین سفر خود را آخرین سفر خود عنوان می کنند.

بهرام مهری ادامه داد: مسئولان شهرستان وعده آسفالت این محور را سال گذشته دادند و بخشی از این محور اجرایی شد و با شروع سرما ادامه پروژه متوقف و پس از گذشت دو ماه از فصل بهار از اجرای ادامه پروژه در منطقه بالادست خبری نشده است.

وی آسفالت نکردن محور اصلی عبوری داخل روستا را از دیگر مشکلات دانست و گفت: با شروع فصل گرما گرد و خاک حاصل از تردد خودروها از این مسیر موجب آزار و اذیت اهالی بزرگترین روستای رودبار شده است.

2rah

رئیس شورای اسلامی چهارمحل بیان نمود: شش سال از زیر سازی این مسیر دو کیلومتری می گذرد و مسئولان امر برای آسفالت این محدوده وعده امروز و فردا داده اند.

وی با بیان اینکه چاله چوله های مسیر بره سر- توتکابن صدای مسافربران منطقه و رانندگان عبوری از این مسیر را در آورده است، ابراز کرد: با هربار رفت و آمد به این منطقه رانندگان باید هزینه‌های بسیاری را صرف تعمیر خودرو کنند.

مهری با بیان اینکه بسیاری از اهالی منطقه دامدار هستند، افزود: تنها جاده دسترسی دامداران به مناطق ییلاقی بربن براثر جاری شدن سیل غیر قابل تردد شده است و از مسئولین اداره راه و شهرسازی برای حمایت از دامداران این منطقه خواستار مرمت این جاده خاکی هستیم.

66sf

  •  جاده بره سر توتکابن خط کشی ندارد

دهیار روستای حشمت آباد خورگام، با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی برای نگهداری مسیر بره سر- توتکابن اقدامی نمی کند، گفت: علاوه بر خرابی، نبود خط سفید برای هدایت رانندگان در مه غلیظی که این منطقه را در بر می گیرد از دیگر مشکلات است.

ذوالفقار نوشی افزود: وقتی از اداره راه می خواهیم این مسیر را برای تسهیل در تردد خودروها خط کشی کند می گوید خط کشی هزینه بردار است اداره راه اعتبار ندارد.

وی با بیان اینکه مردم از روکش نکردن مسیر بره سر – توتکابن گلایه دارند، ابراز داشت: مسئولین هر بار می خواند جاده این بخش را آسفالت کنند از مناطق پایین دست شروع می کنند و با شروع فصل سرما پروژه را تعطیل می کنند و با شروع فصل گرما هم اقدامی برای ادامه عملیات پروژه انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه بخشی از محور اصلی این بخش از داخل روستای حشمت آباد عبور می کند، ادامه داد: خرابی این محور موجب نگرانی اهالی این روستا شده است.

  •  انتظار ۲۵ ساله…

خرداد سال گذشته محمدعلی نجفی استاندار گیلان با سفر به بره سر دستور آسفالت این محور از بالا دست به مناطق جلگه ای را صادر کرد اما این پروژه برخلاف دستور استاندار از مناطق جلگه ای آغاز و پس از چند کیلومتر آسفالت با شروع فصل سرما نیمه کاره رها شد و پس از گذشت دو ماه از فصل بهار هنوز خبری از آسفالت این مسیر نیست و انتظار ۲۵ ساله مردم خورگام برای روکش آسفالت محور بره سر- توتکابن همچنان ادامه دارد.

آقای استاندار این تصاویر را ببینید

سیمان کاری جاده بزرگترین روستای رودبار

777-(6)

777-(4)

777-(3)

777-(2)

تصادف جاده خورگام با پنج کشته و زخمی

تصادف جاده حشمت آباد با ۵ کشته و زخمی

_MG_2264

_MG_2267

_MG_2273

_MG_2276

_MG_2281

_MG_2291

_MG_2293

_MG_2296

تصادف جاده حشمت آباد ۴ زخمی

98-(2)

آقای استاندار، آقای نماینده و آقای فرماندار:

تنها یک سئوال جواب فرزندانی که در اثر این تصادفات چشم انتظار پدر و مادر ماندند و یا مادرانی که داغ فرزند به دل دارند و خانواده هایی که تا اسم جاده خورگام به گوششان می خورد غم داغ عزیزی در ذهنشان تدایی می کند را چه کسی می دهد، همین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه