دخترانی که مثل زنان آرایش می کنند +عکس

بسیاری از دختران در آمریکا اصلا” دوران کودکی را تجربه نمی کنند. همین که از سن ۱۸-۱۲ ماهگی می گذرند، لباس ها کم کم جلف می شوند. حتی بعضی از آرایشگاه ها از این که دختر بچه های ۴ ساله، مثل زنان آرایش می کنند، اظهار تعجب می کنند.

دخترانی که مثل زنان آرایش می کنند +عکس

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از جام نیوز، همه کارشناسان تربیت کودک معتقدند اسباب بازی ها و به ویژه عروسک‌ها بر شخصیت کودکان بسیار تأثیر گذار هستند. تا جایی که مسیر انتخاب شغل و شیوه زندگی آنان در آینده را تعیین می کنند و این امر به خصوص در دختران بسیار مشهود است.

 

نوزادان از ۳ ماهگی تا پایان نوجوانی اول با عروسک‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و تأثیر می‌پذیرند، عروسک‌ها به ویژه عروسک‌های انسانی نماد یک فرهنگ و نژاد هستند که در رنگ مو، چشم و حتی نوع آرایش و پوشش کودک تأثیرگذار هستند و این فرهنگ با حسی نوستالژیک، تا آخر عمر نیز با او همراه خواهد بود.
در این بین یکی از عروسک های آمریکایی که با عروسک باربی رقابت می کند عروسک «برتز  Bratz» نام دارد و برای دختران ۴ ساله طراحی شده است اما در بین دختران ۳-۲ ساله نیز رواج دارد. پوشش و آرایش این عروسک ها بسیار زننده است. حتی چهره عروسک نوزاد هم بزک کرده و رنگ آرایش چهره با رنگ لاستیکی نوزاد هماهنگ شده است.
مانند محصولات دیگر در کشورهای غربی، این عروسک ها هم به تنهایی به بازار نیامده اند. مجله ای برای طرفداران برتز چاپ می شود که برای بچه ها نقش مجلات مبتذل بزرگسالان را ایفا و بچه ها را به پوشیدن لباس های جلف تشویق و ترغیب می کند. کتاب هایی همراه با فیلم، بازی های رایانه ای و آلبوم های موسیقی هم از روی این عروسک ها ساخته شده است.

 

انجمن روانشناسی آمریکا در مورد این عروسک ها هشدار داده است و می گوید: اَمریکا در فوریه ۲۰۰۷ یک گروه ضربتی را برای بررسی گرایش دختران به مسائل جنسی پایه گذاری کرد. در گزارشی که به همراه یافته های این گروه منتشر شد، انجمن روانشناسی دغدغه و نگرانی خود را در مورد مدل زندگی و شکل ظاهری مبتذل عروسک های برتز و تأثیر آن بر کودکان ابراز کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است: «عروسک های برتز در پوشش های تحریک کننده و مبتذل مانند دامن کوتاه، جوراب های ساق بلند توری و شال پر عرضه می شوند. شاید ابتذال این عروسک ها از ابتذال دختران و زنان در فیلم های شبکه ام تی وی بیشتر نباشد، اما نگران کننده است که عروسک هایی که ویژه ۸-۴ ساله ها تولید شده است از لحاظ جنسی شبیه بزرگسالان طراحی شده باشند.»

 

 

 

خانم وندی شلیت (فعال در زمینه عفاف گرایی در غرب) در کتاب خود می نویسد: «ما از نظر فرهنگی در لحظه حساسی قرار گرفته ایم. دو حرکت به طور همزمان در جامعه جریان دارد. همان طور که روشن است، بیماری های مقاربتی، موسیقی های زننده و خشن، عروسک های بیش از اندازه تحریک کننده و چیزهای مشابه روز به روز بیشتر می شوند. اما به رغم وجود این چیزها و شاید هم به علت وجود آن ها، یک شورش آغاز شده است.»
یک نوجوان از ایالت ویریجینای آمریکا از این گونه عروسک ها انتقاد کرده و گفته است: «خیلی منزجر کننده است که دختران کوچک به وسیله این اسباب بازی ها ترغیب می شوند و بسیار بزرگ تر از سن خود رفتار کنند. برای مثال به گونه ای رفتار می کنند و لباس می پوشند که بدنشان برای مردان جذابیت داشته باشد. آنها نگران ظاهر خود هستند و خیلی خودخواه و خودمحور شده اند. توجه به ظاهر برای دختران کوچک طبیعی نیست؛ به ویژه اگر به همراه نوعی آگاهی از مسئله جنسی باشد. نمی توانم باور کنم که زنان بخواهند دختران کوچک شان با عروسک هایی شبیه زنان بدکاره بازی کنند. این خیلی ناراحت کننده است. دو دختر در کوچه ما هستند که یکی ۵ ساله و دیگری ۷ ساله است، آن ها کفش لژدار پا کرده و بلوز و دامن کوتاه بر تن می کنند و آنقدر تلویزیون تماشا می کنند که بسیار بیشتر از سن خود می دانند. یکی از همسایگان که گاه از آن ها مراقبت می کند به ما گفت: یک روز وقتی این دو دختر عده ای پسر را دیدند که نزدیک خانه توپ بازی می کنند لباس شیک پوشیدند، آرایش کردند و کیف زنانه بدست گرفتند تا به کوچه بروند و در مقابل پسرها خودنمایی کنند. خیلی وحشتناک است که بچه های کوچک، اجازه دارند یا گاه تشویق می شوند که این گونه رفتار کنند.»


 
لیز مادر دو دختر از ایالت مریلند می گوید: «بسیاری ازدختران اصلا” دوران کودکی را تجربه نمی کنند. همین که از سن ۱۸-۱۲ ماهگی می گذرند، لباس ها کم کم جلف می شوند.» حتی بعضی از آرایشگاه ها از این که دختر بچه های ۴ ساله، مثل زنان آرایش می کنند، اظهار تعجب می کنند.

 

 


 
به گزارش باحجاب، آموزش مسائل جنسی به کودکان در سال های اولیه دبستان و حتی آن هایی که هنوز به سن دبستان نرسیده اند، در بسیاری از کشورهای غربی و بویژه آمریکا بصورت قانونی انجام می شود. در کتابی معروف در زمینه آموزش مسائل جنسی به ۷ ساله ها که اکنون در ۲۵ کشور از آن استفاده می شود، همه چیز درباره سقط جنین، مسائل جنسی و روش های پیشگیری از بارداری آموزش داده شده است. هم چنین قرار است یک کتاب آموزش مسائل جنسی برای کودکان ۵-۲ ساله در سال ۲۰۰۸ چاپ شود!

 

خانم وندی شلیت در کتاب خود به نقد لباس های مبتذل و جلف مختص کودکان می پردازد و می گوید: هنگامی که عروسک ها و برنامه های کودک، فیلم ها، موسیقی ها، مجلات و بازی های رایانه ای مملو از مسایل جنسی است و تا این حد در جامعه فراگیر شده است؛ نباید از اینکه لباس های بسیار مبتذل و در خور زنان بدکاره در سایز دختر بچه ها ارائه می شود، تعجب کرد.
شلیت به برخورد سطحی  و محافظه کارانه برخی کارشناسان با این مسائل انتقاد کرده و نشان می دهد که چگونه بعضی از نویسندگان با وجود مطرح کردن مشکلات مربوط به افراط گرایی دختران امروز در حوزه مسائل جنسی، در نقد و بررسی این معضل سست عمل می کنند. او می گوید: «انگار دیگر توانایی این را نداریم که بگوییم برخی اسباب بازی ها، لباس ها، شعرها، موسیقی ها و برنامه ها و فیلم ها برای کودکان نامناسب هستند.»
اظهارات خانم وندی شلیت و دیگر فعالان در زمینه عفاف گرایی در غرب و آمریکا حاکی از آن است که در این جوامع، ترویج و آموزش مسائل جنسی از دوران کودکی، از طریق مهد کودک ها، مدارس، عروسک ها و اسباب بازی های خاص، آنان را بسیار زود از فضای کودکانه خارج کرده است و رفتارهای جنسیتی را برای آنان به ارمغان آورده است؛ بطوریکه تا بزرگسالی با آن ها همراه خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه