هیچ تحریمی لغو نمیشود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در ژنو، گفت نمایندگان آمریکا در این دور از گفت‌وگوها شاهد مطرح شدن جزئیات فنی‌ بی‌سابقه‌ای بوده‌اند

هیچ تحریمی لغو نمیشود

به گزارش ۸دی نیوز، وزارت خارجه آمریکا در پایان دو روز مذاکرات ایران و گروه ۱+۵، این مذاکرات را حاوی «مباحث واقعی» و دارای «جزئیات فنی‌» کم‌سابقه توصیف کرده است.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ساعتی قبل در ژنو سوئیس در حالی به پایان رسید که طرف‌های شرکت‌کننده، اغلب واکنش‌های مثبتی نسبت به این دور از گفت‌وگوها داشته‌اند. ایران در این مذاکرات طرحی را ارائه کرده است که نقطه آغاز، پایان و گام‌های میانی طرفین برای دستیابی به نتیجه مطلوب را مشخص می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکرات ژنو گفته است هیئت آمریکایی برای «بحثی واقعی» به ژنو رفته و این اتفاق افتاده است. وی تاکید کرده است که از دید نمایندگان آمریکا برخی جزئیات فنی مطرح‌شده در این دور از مذاکرات، پیش از این سابقه نداشته است.

به گفته وی «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا قرار است به زودی در مورد این دور از گفت‌وگوها به کنگره گزارش دهد. با این حال وی اذعان کرده است که فعلا قرار نیست تحریمی لغو شود و باید در این مورد مذاکرات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: ما شاهد سطح جدیدی از گفت‌وگوها هستیم که با آنچه که پیش از این رخ می‌داد، تفاوت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر برگزاری ادوار بعدی مذاکرات نیز تاکید کرده و گفته است در دورهای بعدی نیز کارشناسان آمریکایی حضور خواهند داشت. وی تصریح کرده که هیچ‌کس انتظار نداشت مشکلات و اختلافات یک‌شبه حل شود، با این حال آمریکا «با چشمانی باز» به مذاکرات ادامه می‌دهد.

دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قرار است در سطح مدیران سیاستی و با حضور «کاترین اشتون» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان در ژنو برگزار شود.

فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه