به طرز بی‌سابقه‌‌ای به جزئیات پرداختیم

مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: قدرت‌های جهانی به دقت پیشنهادهای هسته‌ای را پیش از مذاکرات نوامبر مورد بررسی قرار خواهند داد.

به طرز بی‌سابقه‌‌ای به جزئیات پرداختیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، کنفرانس خبری کاترین اشتون، مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

اشتون گفت:‌برای اولین بار به یک بیانیه مشترک رسیدیم و گروه ۵+۱ و ایران در این مذاکرات دو روزه به توافقی رسیدند که مذاکرات بعدی را ۷ و ۸ نوامبر در ژنو برگزار کنند.

کارشناسان فنی و کارشناسان تحریم‌ها از ایران و ۵+۱ هم قبل از این جلسه با یکدیگر دیدار خواهند داشت و قدرت‌های جهانی هم به دقت پیشنهادهای هسته‌ای را پیش از مذاکرات نوامبر مورد بررسی قرار خواهند داد.

اشتون در پاسخ به این سوال که آیا ایران با لغو اورانیوم غنی سازی تا ۲۰ درصد موافقت کرده یا خیر گفت: من در مورد جزئیات نمی‌توانم صحبت کنم و این جزئیات در حال حاضر محرمانه هستند.

اشتون گفت: ایران و گروه ۱+۵ در مذاکرات اخیر می‌دانستند که باید به دنبال برداشتن اولین گام باشند. ضمنا باید مشخص شود که نتیجه نهایی مذاکرات چیست. وی طرح جدید ایران را «جامع‌ترین» طرحی توصیف کرد که تاکنون ارائه شده است. اشتون تاکید کرد در این دور از مذاکرات به طرز بی‌سابقه‌ای به جزئیات پرداخته شده است.

مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ سوالی درباره طرح ایران گفت: بگذارید فقط همینقدر بگویم که از مذاکراتمان در دو روز گذشته رضایت دارم هرچند فکر می کنم راه درازی در پیش داریم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت توافق، تحریم‌هایی که آمریکا به صورت یکجانبه وضع کرده برداشته خواهد شد یا خیر گفت: وقتی شورای امنیت از من خواست رهبری ۵+۱ را بر عهده بگیرم، من خواستم که به عنوان یک تیم عمل کنیم و اکنون هم به این همین صورت اقدام خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه