در آستانه پیروزی در قلمون هستیم/ اسرائیل هم اقدامات عربستان در یمن را مرتکب نشد

دبیر کل حزب الله لبنان با مقایسه رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی گفت: خطرناک‌ترین موضوع در تجاوز عربستان علیه یمن، این است که آنها به تمام امور ممنوعه دست زدند.

در آستانه پیروزی در قلمون هستیم/ اسرائیل هم اقدامات عربستان در یمن را مرتکب نشد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارسریال، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی شنبه شب خود با اشاره به انتشار برخی شایعات درباره بیماری‌اش،‌ عدم توجه به این گونه شایعات را خواستار شد و افزود: عمر دست خداوند است ولی من از هیچ گونه مشکل جسمانی رنج نمی‌برم و هیچ گونه دارویی مصرف نمی‌کنم.

وی افزود: مایعاتی که به هنگام سخنرانی می‌نوشم، شربت آبلیمو بوده و توصیه می‌کنم هر کسی سخنرانی  می‌کند، از آن بنوشد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه همه باید از آنچه روی داده درس بگیرند، اظهار داشت که ما از مسئولیت پذیری صحبت می‌کنیم جدای از آنکه یک رهبر باشد، یا نخبه یا مردم بلکه باید از میزان مسئولیت صحبت کرد.

حیات صهیونیست‌ها در گرو جنگ است

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس درحال حمله کردن به مردم منطقه است، ابراز داشت که مردم فلسطین و لبنان بیشترین ضربه را از این حملات مستمر رژیم صهیونیستی خورده‌اند که هنوز وجود خود را در وجود جنگ در منطقه می‌بیند.
دبیرکل حزب الله با اشاره به سالروز یوم النکبه و اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها تاکید کرد که یوم النکبه نتیجه شکستی است که طرح صهیونیستی-انگلیسی بر مردم تحمیل کرد.

لزوم رویارویی با طرح‌های تکفیری

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه امروزه فرا روی یک حادثه نکبت جدید قرار داریم، تاکید کرد که این حادثه همان طرح تکفیری است که آمریکا از آن برای تضعیف امت اسلامی و متلاشی کردنش استفاده می‌کند… این نکبت جدید فلسطین و امت اسلامی را نابود خواهد کرد و خطرناک‌تر اینکه، کشورهایی را از بین خواهد برد. هر جا محیطی برای تکفیری وجود داشته باشد، این نکیت نیز نازل خواهد شد و دامن حامیان و بنیانگذارانش را خواهد گرفت.

نصرالله با تاکید بر لزوم عبرت گیری از حوادث گذشته نزدیک، اظهار داشت: موضوعی که چند ماه گذشته درباره آن صحبت می‌کردیم، (امروزه) در بسیاری از کشورها با ان روبرو شده‌ایم. در صورتی که امت اسلامی درباره رویارویی با طرح تکفیری سکوت کند، چنین سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.

وی در ادامه به نبرد اخیر قلمون پرداخت و افزود: نبرد در منطقه قلمون از چند روز بین دو طرف آغاز شده، نیروهای ارتش و نیروهای مردمی سوریه به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در یک جبهه این نبرد و افراد مسلح مستقر منطقه نیز در طرف مقابل قرار دارند. این نبرد در ارتفاعات قلمون سوریه و بخش بزرگی از سلسله کوه‌های شرق لبنان در امتداد صدها کیلومتر مربع شعله ور شد.

امنیت کامل لبنان با پاکسازی مناطق مرزی محقق می‌شود

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای حزب الله و ارتش سوریه توانایی نبرد در حد مساحت وسیعی را دارند تا افراد مسلح را تحت فشار قرار دهند، اظهار داشت که از نتایج اصلی پیروزی‌های القلمون سوریه بازگشت آرامش به مناطق اطراف در سوریه و لبنان بود.
وی با اشاره به اینکه هنوز امنیت کامل در مناطق اطراف القلمون شکل نگرفته است ابراز داشت: تا زمانی که افراد مسلح در ارتفاعات مرزی لبنان حضور دارند نمی‌توان از امنیت کامل صحبت کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه نیروهای مقاومت و ارتش سوریه همچنان در میدان نبرد هستند تصریح کرد که نتیجه مستقیم اولیه تحمیل شکست سنگین بر گروه‌های مسلح و عقب نشینی آنها از تمام مناطق درگیری در وسعتی بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر و نابودی کامل تسلیحات این گروه ها در مناطق مذکور بود.
وی افزود: طی این نبرد، درگیری‌های شدیدی در تمام مراحل روی داد که درپی آنها افراد مسلح وادار به عقب نشینی از تپه‌ای به تپه دیگر شدند.در همه مناطق که توان مقابله داشتند، مقابله کردند.

وی با اشاره به حمایت‌ برخی گروه‌های سیاسی و رسانه های وابسته به آنان از جمله رسانه‌های برخی کشورهای عربی از گروهک‌های مسلح مستقر در قلمون، گفت: هنگامی که نبرد قلمون آغاز شد، در اعلام شمار شهدا فرافکنی شد و دستاوردها نادیده گرفته شد و پس از حضور اهالی رسانه‌ها در منطقه، اعلام کردند که منطقه از اهمیت برخوردار نیست.

ناکامی دشمنان در اختلاف افکنی بین حزب الله و ارتش لبنان

نصر الله با اشاره به تلاش‌ برخی‌ها برای اختلاف افکنی بین حزب الله و ارتش لبنان،‌ تاکید کرد: همه این بحث‌ها بیهوده است. ما هیچ گاه نمی‌خواستیم که ارتش لبنان را در نبرد درگیر کنیم و بر حفظ هر قطره خون افسران ارتش پافشاری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حق لبنانی‌هاست که در جوار داعش، النصره و القاعده زندگی نکنند، گفت: اگر حکومت لبنان با این مسئله تسامح داشته باشد ملت لبنان و اهالی مناطق بعلبک، الهرمل و البقاع با این مسئله کنار نمی‌آیند چرا که آنها اشغال را نمی‌پذیرند.
دبیر کل حزب الله با اشاره به انتقاد برخی رهبران ۱۴ مارس در مخالفت با نبرد القلمون گفت: اگر عربستان مرجع این گروه‌های سیاسی(۱۴ مارس) است، داعش و جبهه النصره گروه تروریستی هستند، اگر مرجع آنها جامعه جهانی است، باز این گروه‌ها تروریست هستند و اگر مرجع آنها حکومت لبنان است باز هم این گروه‌ها تروریست هستند.
وی این سؤال را از رهبران ۱۴ مارسی مطرح کرد که آیا این عناصر که نیروهای ارتش لبنان و مردم در عرسال را هدف قرار دادند، اینها انقلابی بودند یا همین تروریست‌ها؟

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد که همبستگی با گروه‌های مسلح از سوی برخی جریان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این جریان‌ها، گروه‌های مسلح را انقلابی می‌نامند و من می‌خواهم به نیروها و افسران ارتش و نیروهای امنیتی و خانواده‌های شهدا بگویم که آیا اینها انقلابی هستند یا قاتل و جنایتکار؟‎.

عون به دنبال ارائه راهکار برای خروج از خلأ سیاسی

وی با اشاره به تداوم خلأ سیاسی در کشورش، تاکید کرد که ژنرال «میشل عون» رئیس جریان ملی آزاد لبنان و نامزد جریان ۸ مارس برای تصدی ریاست جمهوری باید بگویم که وی به دنبال ارائه راهکارهاست و من از جریان های سیاسی می خواهم تا به صورت جدی برای این مشکل به دنبال راهکاری باشند و این راهکار را مورد مطالعه قرار دهند و به این مساله مهم پشت نکنند.

خلأ سیاسی لبنان به سود هیچ کسی نیست

نصرالله افزود: امور داخلی لبنان در عرصه سیاسی به سطح خطرناکی رسید. دل بستن به کشورهای خارجی بی‌فایده است. برخی‌ها در موضوع گفت‌و‌گوهای داخلی و حتی در خصوص نشست طیف‌ها و رهبران اصلی مسیحیان نیز به طرف‌های خارجی تکیه کردند ولی به نتیجه‌ای نرسیدند. توصیه می‌کنم که طرح میشل عون جدی گرفته شود زیرا امور بسیار حساس بوده و ما باید به دنبال راه‌هایی برای برون رفت (از بحران) باشیم. هیچ کس در لبنان از خلأ سیاسی سود نمی‌برد.

ادامه انقلاب ۱۴ فوریه؛‌ تنها گزینه فرا روی بحرینی‌ها

وی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات انقلاب ۱۴ فوریه بحرین پرداخت و افزود: اوضاع زندان‌ها در بحرین در سایه سکوت جهانی، دردناک و فاجعه آور است. تنها گزینه پیش روی ملت این کشور تداوم مبارزه است.

نتنها عربستان به اهدافش در یمن نرسید بلکه اوضاع برعکس این اهداف در جریان است

دبیر کل حزب الله لبنان در آخرین بخش سخنرانی شنبه شب خود به تهاجم سعودی آمریکایی به یمن پرداخت و افزود:  باید بار دیگر تهاجم سعودی آمریکایی را محکوم کنیم و تاکید کنیم که این تجاوز در تحقق اهدافش ناکام ماند. آنچه تاکنون روی داده نه تنها از یک شکست بزرگ هم بیشتر است، بلکه دقیقا بر عکس اهداف از پیش تعیین شده برای این جنگ است.

وی یادآور شد که تاکنون چیزی جز قتل عام، ویرانی و زخمی شدن و به شهادت رسیدن شمار بسیاری از غیرنظامیان، از تهاجم عربستان سعودی و آمریکا علیه یمن حاصل نشده است.

عربستان در هدف قرار دادن بارگاه‌ها حتی از صهیونیست‌ها هم بدتر است

نصر الله با مقایسه جنگ افروزی‌های رژیم صهیونیستی با تهاجم عربستان سعودی به یمن گفت: خطرناک‌ترین موضوع در تجاوز عربستان سعودی و آمریکا علیه یمن، این است که آنها به تمام امور ممنوعه دست زدند. در حالی که حتی دشمن صهیونیستی هم مزارها و اماکن مقدس را هدف قرار نداد، اما آنها چنین کردند.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه سعودی‌ها با تفکر بدوی و صحرایی درحال بمباران بیمارستان‌ها، انبارهای غله و آثار تاریخی هستند، ابراز داشت که حمله عربستان سعودی به یمن سابقه‌ای بد باقی گذاشت که نه آمریکا و نه اسرائیل و نه هیچ ارتش یا گروه تروریستی چنین اقدامی نکرده بود و امت اسلامی باید دربرابر این حملات قرار گیرد.
وی در پایان گفت: تاکید می‌کنم که ما می‌خواهیم مانع از وقوع یوم النکبه یا طرح جدید با هر هدفی علیه امت اسلامی شویم حتی اگر تلفات زیادی در این مسیر بدهیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه