تشکیل شورای امر به معروف بسیج حقوقدانان گیلان

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور قضات، وکلا، سردفتران اسناد رسمی و کارشناسان حقوقی در این سازمان خبر داد.

تشکیل شورای امر به معروف بسیج حقوقدانان گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، ابوطالب اصغری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان با اشاره به طرح تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان بسیج حقوقدانان استان اظهار کرد: شورای مذکور با حضور جمعی از قضات، وکلا، سردفتران اسناد رسمی، استادان حوزه و دانشگاه و کارشناسان حقوقی در گیلان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: افراد مذکور به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر برای سالم‌سازی جامعه هدف فعالیت می‌کنند.

اصغری با بیان اینکه کلیات طرح تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج حقوقدانان گیلان در شورای عالی بسیج حقوقدانان استان به تصویب رسیده است، تصریح کرد: جزئیات طرح مذکور برای بررسی کارشناسی به کارگروه فرهنگی، اجتماعی و حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استان ارجاع شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی بسیج حقوقدانان استان در هفته آینده خبر داد و افزود: جزئیات طرح تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج حقوقدانان گیلان در جلسه مذکور پس از بررسی به تصویب می‌رسد.

وی از تصویب کلیات طرح «یک حقوقدان در مساجد گیلان» در شورای عالی بسیج حقوقدانان استان خبر داد و بیان کرد: حقوقدانان بسیجی برای آشنایی شهروندان با مسائل حقوقی و ارتقای سطح دانش حقوقی مردم در راستای پیشگیری از جرایم و تخلف‌ها در مساجد حضور پیدا می‌کنند.

اصغری حضور حقوقدانان بسیجی در مساجد را با سازمان‌دهی بسیج حقوقدانان گیلان عنوان کرد و گفت: جزئیات طرح مذکور در جلسه بعدی شورای عالی بسیج حقوقدانان استان پس از بررسی به تصویب می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خواستار حضور فعال‌تر حقوقدانان بسیجی در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته شد و خاطرنشان کرد: سال ۹۳ اطلاع‌رسانی مباحث تخصصی حقوقی در سازمان‌های وابسته به قوه ‌قضائیه در استان انجام شده است.

وی به اطلاع‌رسانی مباحث حقوقی توسط کارشناسان بسیج حقوقدانان گیلان در اداره کل ثبت اسناد، سازمان بازرسی، اداره کل تعزیرات حکومتی و … اشاره کرد و یادآور شد: تعزیرات حکومتی زیر مجموعه قوه قضائیه نیست اما به دلیل حضور حقوقدانان در این سازمان که به نوعی قاضی محسوب می‌شوند، سال گذشته طرح مذکور در این اداره اجرایی شده است.

اصغری در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی ـ اجتماعی در سازمان بسیج حقوقدانان، اظهار کرد: کارگروه حقوقی در سازمان مذکور تشکیل شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از تشکیل کارگروه حقوق شهروندی در این سازمان خبر داد و افزود: امسال انجمن علمی حقوق شهروندی در بسیج حقوقدانان استان فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۸ حلقه صالحین در سازمان بسیج حقوقدانان گیلان تشکیل شده است، تصریح کرد: حلقه صالحین به صورت گروه‌های ۲۲ نفری فعالیت‌های معرفتی، بصیرتی و مهارتی را انجام می‌دهد.

اصغری به عضویت یک‌هزار و ۲۰۰ نفر قاضی، وکیل، سردفتر اسناد رسمی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس حقوقی در سازمان بسیج حقوقدانان گیلان اشاره کرد و افزود: امسال برنامه‌ریزی مناسب برای افزایش تعداد حقوقدانان بسیجی به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در استان انجام شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه