جاذبه‌های طبیعی گیلان رتبه نخست علاقه‌مندی گردشگران است

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: جاذبه‌های طبیعی گیلان در رتبه نخست علاقه‌مندی گردشگران به این استان است.

جاذبه‌های طبیعی گیلان رتبه نخست علاقه‌مندی گردشگران است

به گزارش ۸دی نیوز، فردین پورهادی در رشت اظهار کرد: گیلان دارای جاذبه‌های متنوع و متعدد فرهنگی تاریخی و طبیعی است.

وی جاذبه‌های طبیعی را در رتبه نخست علاقه‌مندی گردشگران به گیلان عنوان کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد جاذبه‌های طبیعی ساحل، دریا و تالاب بیشترین توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

پورهادی با بیان این‌که گردشگران علاقه بسیاری در دیدن تالاب انزلی از خود نشان می‌دهند، تصریح کرد:  پرنده‌نگری و گل لاله تالابی از جاذبه‌های شاخص تالاب مذکور است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان فصل گل‌دهی نیلوفر آبی را از خرداد تا شهریورماه اعلام کرد و گفت: اطلاع‌رسانی از جاذبه‌های طبیعی گیلان از موضوع‌های مهم در جذب گردشگر به استان است.

وی به آموزش قایقرانان تالاب انزلی اشاره کرد و یادآور شد: کلاس‌های آموزشی افراد محلی به‌ویژه قایقرانان با همکاری اداره کل محیط زیست در بندر انزلی اجرا شده است.

پورهادی حفظ منابع موجود و تحقق فرصت‌های پایدار شغلی را از جمله اهداف آموزش قایقرانان تالاب بندر انزلی خواند و بیان کرد: قایقرانان گردشگران را تنها به منظور دیدن تالاب می‌برند و از آسیب رساندن به گل تالابی جلوگیری می‌کنند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر حفظ جاذبه‌های طبیعی، اذعان کرد: جاذبه‌های طبیعی باید برای آیندگان به ارث گذاشته شود تا بتوانند از این مواهب خدادادی استفاده کنند.

وی ورود فاضلاب‌های انسانی و کارخانه‌ها را از عوامل خطرآفرین برای گردشگران در تالاب بین‌المللی انزلی دانست و رشد بیش از حد گیاه آزولا از موضوع‌های مهم در از بین رفتن محیط طبیعی تالاب مذکور است.

پورهادی آلودگی وسایل نقلیه حامل‌های انرژی را از دیگر موضوع‌هایی عنوان کرد که تالاب بین‌المللی انزلی را تهدید می‌کند و یادآور شد: تالاب انزلی یکی از منابع اقتصادی و درآمدزای همیشگی و مستمر برای جامعه محلی شهرستان انزلی و تمام گیلان است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه