علم انسان را در جامعه دارای جایگاه می‌کند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تلاش دشمنان در جدایی ولایت از جامعه اشاره کرد و گفت: جدایی از ولایت به دینداری آسیب می‌رساند.

علم انسان را در جامعه دارای جایگاه می‌کند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رضا رمضانی  در مراسم سی‌ودومین سال بزرگداشت ‌روحانی مبارز شهید ترور شیخ حسن عسکری در مسجد پنج‌تن آل‌عبا اظهار کرد: شهدا در اندیشه افراد تاثیرگذار هستند.

وی به نقش علم در شناخت راه اشاره کرد و افزود: تمام انبیای الهی برای نشان دادن مسیر صحیح به مردم مبعوث شدند.

رمضانی با بیان اینکه علما دارای درجه‌های مختلفی هستند، تصریح کرد: علم انسان را در جامعه دارای جایگاه می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خداوند را معلم انسان‌ها معرفی کرد و یادآور شد: اگر انسان از تقوای الهی برخوردار شود، خداوند به انسان علم می‌آموزد.

وی علم را نوری تعریف کرد که در قلب انسان وارد می‌شود و گفت: اگر جامعه می‌خواهد به سعادت برسد باید در فضای علم و دانش قرار گیرد و نسبت به دین عمق‌نگری داشته باشد.

رمضانی با تاکید براینکه انسان باید در میدان عمل خود را نشان دهد، بیان کرد: عالم به انسان نگاه عمیق می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری جهل و نادانی را پایه هر شری دانست و خاطرنشان کرد: انسان برای عبادت خداوند باید احکام الهی را بداند.

وی تمام فعالیت‌ها را نیازمند علم و آگاهی عنوان کرد و افزود: افراط و تفریط نتیجه نادانی است.

رمضانی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای از بین بردن نادانی و سرگردانی به شهادت رسیده است، اظهار کرد: بزرگی و آقایی در زمان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) از جامعه گرفته شده بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری قلب انسان را خزانه خداوند خواند و تصریح کرد: انسان با جهل و حیرت سنگ‌دل می‌شود.

وی بر همنشینی با علمای ربانی تاکید کرد و افزود: همنشینی با علما انسان را به یاد خداوند می‌اندازد.

رمضانی علما را نشان‌دهنده راه سعادت بشر دانست و بیان کرد: عالمان دین را به صورت عمیق به جامعه عرضه می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه اسلامی در حوزه فردی و اجتماعی باید به دنبال دین باشد، خاطرنشان کرد: عالم کمک می‌کند تا انسان مسیر را پیدا کند و در این‌باره دغدغه دارد.

وی به تلاش دشمنان در جدایی علما، مرجعیت و ولایت از جامعه اشاره کرد و گفت: جدایی از ولایت به دینداری آسیب می‌رساند.

رمضانی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تنها نامی از دین در جامعه باشد، یادآور شد: می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر، جهاد و … در جامعه از بین برود و این امر خطر جدی برای جامعه اسلامی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) را سبب عزت‌مندی مسلمان در جهان دانست و اظهار کرد: امروز مسلمان در دنیا عزت‌مند زندگی می‌کنند.

وی از برگزاری جلسه‌های عرفان امام خمینی (ره) توسط دانشجویان دوره دکترا در فرانسه خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته جمعیت ۳۰ هزار نفری در عاشورای حسینی (ع) در شهر کپنهاک راهپیمایی کردند.

رمضانی عاشورا و سیره ائمه (ع) را بهترین الگوی جامعه بشری عنوان کرد و افزود: اسلام‌ستیزی دنیای غرب به دلیل اسلام‌گرایی مردم این کشورها ایجاد شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهادت‌طلبی جوانان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: زیر تانک رفتن دانش‌آموز ۱۳ ساله نیاز به درک و فهم دارد.

*جوانان اروپایی عشق به شهادت پیدا کردند

وی امام (ره) را معلم مدرسه عشق خواند و بیان کرد: جوانان اروپایی اکنون عشق به شهادت پیدا کردند و دارای روحیه شهادت‌طلبی هستند.

رمضانی ترویج فرهنگ شیعه را سبب تحول در جهان ذکر کرد و یادآور شد: شیعیان دنباله‌رو امام حسین (ع) شهید حقیقت و دین هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهدی (عج) منجی زنده شیعیان است، اظهار کرد: شاخصه شهادت‌طلبی را از مسلمانان نمی‌توان جدا کرد.

وی مقام معظم رهبری را سکان‌دار حرکت بزرگ انقلاب اسلامی در جهان دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تئوری اسلام ناب امام (ه) را در دنیا ترویج می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه