حمله حامیان رفسنجانی به شیخ ساده لوح/ می‌خواهند از روحانی عبور کنند!

حامیان رفسنجانی از اینکه حزب منحله اعتماد ملی یعنی دنباله روهای کاندیدای شکست خورده انتخابات ۸۸ تز «عبور از روحانی» را در پیش گرفته، ابراز نگرانی کرده‌اند.

حمله حامیان رفسنجانی به شیخ ساده لوح/ می‌خواهند از روحانی عبور کنند!

به گزارش هشت دی نیوز، یک روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی با هشدار نسبت به تکرار اشتباه ۸۴ برای اصلاح‌طلبان از اینکه حزب منحله اعتماد ملی تز «عبور از روحانی» را در پیش گرفته، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش صراط، آرمان در گزارش خود نوشته است: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، اصلاح‌طلبان اعلام کردند برای انتخابات مجلس دهم با اعتدالگرایان ائتلاف خواهند کرد. اما رسول منتجب‌نیا گفته است که شورا مسیری انحرافی طی می‌کند. این شبیه به همان تز سال ۸۱ یعنی عبور از رئیس دولت اصلاحات است که در نتیجه حزب اعتمادملی در انتخابات‌های دهه ۸۰ کاندیداهای جداگانه‌ای معرفی می‌کرد. این تز که بارها به شکست اصلاح‌‌طلبان منجر شده اگر این بار با شعار عبور از روحانی مطرح شود بی‌گمان «شکست بزرگ» سال ۸۴ را بازسازی خواهد کرد.

این روزنامه به انتقاد از سیاست های تندروی های اصلاح طلب در دهه ۷۰ پرداخته و مخالفت آنها با هاشمی رفسنجانی را یادآوری کرده است.

در ادامه این گزارش، ضمن اشاره به اشتباهات اصلاح طلبان در انتخابات ۸۴ که با وجود اعلام حضور هاشمی، سه کاندیدای اصلاح طلب دیگر، همزمان وارد صحنه شدند، و انتخابات مجلس هفتم که به نوعی آن را تحریم کرده بودند، عمده تقصیرات را به گردن حزب تحت نظر شیخ ساده لوح اصلاح طلبان انداخت و تلویحا از حضور همین فرد در انتخابات ۸۸ نیز انتقاد کرد.

این روزنامه حامی هاشمی، محور حملات خود را همچنان متوجه حزب اعتماد ملی کرده و درباره برنامه این حزب برای عبور از روحانی چنین نوشته است: بعد از انتخابات سال۹۲ چهره‌های اصلاح‌طلب به دنبال این بودند در انتخابات سال ۹۴ مجلس با چهره‌های معتدل همگام شوند. درحالی که محمدرضا عارف اجماع اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده را محکم می‌داند محمدرضا خاتمی، نایب‌رئیس مجلس ششم می‌گوید: اصلاح‌طلبان در این زمینه در حال تلاشند و مقدمات این امر نیز فراهم شده است. با این حال او رسیدن به این اجماع را سخت توصیف می‌کند. از سوی دیگر رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی چند روز پیش اعلام کرد که شورای مشورتی اصلاح‌طلبان را مسیر انحرافی می‌داند. به نظر می‌رسد این حزب نسبت به وحدت و دادن لیست مشترک همان مواضع دهه ۸۰ را البته این‌بار با تز عبور از روحانی پیش گرفته است.

شکننده بودن پیوند اصلاح طلبان با دولت حسن روحانی بارها در دو سال گذشته نمایان شده است اما این احتمالا اولین باری است که حامیان هاشمی رفسنجانی با این شدت بخشی از اصلاح طلبان یعنی دنباله روهای شیخ ساده لوح و کاندیدای شکست خورده انتخابات ۸۸ را مورد اتهام قرار می دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه