گزارش فساد در فوتبال در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش فساد، تخلفات و ناپاکی‌ها در فوتبال تدوین و نهایی شده است و در هفته جاری در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح می‌شود.

گزارش فساد در فوتبال در دستور کار مجلس

به گزارش هشت دی نیوز، حمید رسایی در مورد پروسه خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اظهار نظر اخیر رئیس فراکسیون ورزش مجلس مبنی بر اینکه با ارائه طرحی دو فوریتی آمادگی داریم مانع برگزاری مزایده چهارم واگذاری این دو باشگاه شویم،گفت: اگر نجف‌نژاد می‌خواهد طرحی را به مجلس ارائه دهد به نظر می‌رسد هدفش این است که نحوه قیمت گذاری و مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مورد مناقشه قرار دهد.

وی افزود: طبق قانون و مصوبه مجلس این دو باشگاه باید خصوصی شوند چون یکی از مصادیق اصلی فساد در این دو باشگاه یا سایر باشگاه‌های دولتی و شبه دولتی، خصوصی نبودن آنها و استفاده از بودجه دولتی است. هزینه ای که در این باشگاه‌های دولتی و شبه دولتی صورت می‌گیرد هزینه ظاهری است چون هزینه واقعی آن نوعی پولشویی محترمانه و قانونی محسوب می‌شود. در چنین شرایطی یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از فساد و پولشویی در باشگاه‌ها و خصوصی شدن و شفاف شدن هزینه‌های آنها است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مورد مکانیزم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس‌ خاطرنشان کرد: قیمت گذاری و نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جای کار بیشتری دارد تا خصوصی سازی این دو باشگاه هرچه سریعتر و بهتر انجام شود.

رسایی در مورد نتیجه تحقیق و تفحص کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد فساد و ناپاکی‌ها در فوتبال تصریح کرد: گزارش فساد، تخلفات و ناپاکی‌ها در فوتبال تدوین و نهایی شده است و در هفته جاری در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح می‌شود تا در دستور کار مجلس قرار گرفته و در صحن مجلس قرائت شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه