۱۰۰ نماینده، ۸ وزیر را به مجلس کشاندند

حدود ۱۰۰ نماینده با طرح ۹۰ سوال هشت وزیر را به کمیسیونهای تخصصی و سه نماینده هم با طرح سوالاتی وزیر کشور را به صحن مجلس کشاندند. البته وزیر کشور تنها وزیری است که این هفته هم باید در کمیسیون شوراها و هم در صحن مجلس حضور یافته و به نمایندگان پاسخ دهد.

۱۰۰ نماینده، ۸ وزیر را به مجلس کشاندند
به گزارش هشت دی نیوز به نقل از  عصر خبر، نمایندگان مجلس از فردا(یکشنبه) بعد از یک هفته تعطیلی جلسات علنی خود را از سر می گیرند. نمایندگان صبح تا ظهر روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسات علنی دارند و بعدازظهر این روزها هم در کنمیسیونهای تخصصی حضور می یابند.البته در روز دوشنبه نیز جلسات کمیسیونها دایر است.
در طول این هفته هشت وزیر در جلسات کمیسیونها و یک وزیر هم در صحن مجلس حضور خواهند یافت.
رحمانی فضلی و پاسخگویی به ۱۲ سوال ۱۳ نماینده در کمیسونها و پاسخگویی به سوالات سه نماینده در صحن مجلس
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس می رود و به سوالات فرهاد بشیری، زهره طبیب‌زاده، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، مجید منصوری، عبدالکریم جمیری، نعمت‌اله منوچهری، محمد دهقان، محمدمهدی مفتح، محمد فیروزی، احمد آریایی‌نژاد و سیدحسین نقوی حسینی پاسخ می دهد.
البته سیدمحمد بیاتیان ۲ سوال از این وزیر دارد.
وزیر کشور هفته آینده باید در یکی از جلسات علنی مجلس هم حاضر شود و به سوال سه نماینده (حسین آذین نماینده رفسنجان، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد) پاسخ دهد.
فانی و پاسخگویی به ۱۴ سوال ۱۲ نماینده
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش صبح روز دوشنبه جهت پاسخگویی به ۱۴ سؤال ۱۲ نماینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می رود.
رمضان شجاعی کیاسری، سیدحسین دهدشتی، نیره اخوان بیطرف، جلیل جعفری، سالار مرادی، احمد سجادی، محمد فیروزی، غلامرضا اسدالهی، احمد شوهانی و جبار کوچکی‌نژاد هر کدام یک سوال و امیر خجسته و سیدشکرخدا موسوی هر کدام ۲ سوال از این وزیر دارند.
طیب نیا و ۲۰ سوال
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون اقتصادی مجلس می رود تا ۲۰ سوال بیش از ۲۰ نماینده پاسخ دهد.
منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، عباس مقتدایی نماینده اصفهان، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت، ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان، سیدمحمود نبویان نماینده تهران، ابراهیم کارخانه‌ نماینده همدان، عیسی‌زاده نماینده میاندوآب،حمید رسایی نماینده تهران، فتح‌اله حسینی نماینده قصرشیرین هر کدام یک سوال از این وزیر دارند.
البته سوال سیدهادی حسینی نماینده قائم شهر و تعدادی از نمایندگان و سوال رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد کتول و دو نماینده دیگر نیز از این وزیر طرح خواهد شد.
همچنین امیر خجسته نماینده همدان، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن، یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر و محمدسعید اربابی و تعدادی از نمایندگان دیگر هر کدام ۲ سوال از این وزیر دارند.
وزیر دفاع و پاسخگویی به پنج نماینده
حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می رود تا به سؤالات سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان، الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت، حجت‌اله خدائی‌سوری نماینده سلسله و دلفان و حسن کامران نماینده اصفهان پاسخ دهد.البته یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر ۲ سوال از این وزیر دارد.
وزیر نفت و هفت سوال هفت نماینده
بیژن زنگنه وزیر نفت بعدازظهر سه شنبه با حضور در کمیسیون انرژی مجلس به سؤالات عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه، مصطفی افضلی‌فرد نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین، دهدشتی نماینده آبادان، احمدعلی مقیمی، نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه، سیدشکرخدا موسوی، نماینده اهواز و باوی، بخشایش اردستانی، نماینده اردستان و رسایی نماینده تهران پاسخ می دهد.
۱۰ سوال ۱۰ نماینده از وزیر صنعت معدن و تجارت
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بعدازظهر سه شنبه با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص برنامه‌های وزارتخانه در بخش صنعت به نمایندگان گزارش می دهد و سپس به سؤالات ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل، شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر، سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان، زهره‌ طبیب‌زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، حسین آذین نماینده رفسنجان و انار، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن و سوال جعفر قادری نماینده شیراز به همراه دو نفر دیگر از نمایندگان مجلس پاسخ می دهد.
البته غلامرضا اسدالهی نماینده تربت‌جام،‌تایباد و باخزر سه سوال از این وزیر طرح می کند.
گزارش آخوندی در باره سقوط اتوبوس در سوادکوه و پاسخ به هفت سوال هفت نماینده
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون عمران مجلس می رود که ابتدا در باره سانحه واژگونی اتوبوس که در اول اردیبهشت در دره اوریم سوادکوه سقوط کرده و ۱۱ کشته و ۲۰ مصدوم داشت، توضیح می دهد و سپس به سوالات حسن کامران نماینده اصفهان، عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت‌جام، زهره طبیب‌زاده نوری نماینده تهران، فتح‌اله حسینی نماینده قصرشیرین، عبدالرحمان رستمیان نماینده دامغان و یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر پاسخ می دهد
چیت چیان و پاسخ به ۲۱ سوال ۱۶ نماینده
حمید چیت چیان وزیر نیرو بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس می رود و به سؤالات امیرعباس سلطانی نماینده بروجن، صیدعیسی دارایی نماینده اندیمشک، بهمنی نماینده سراب، سیداحسن علوی و سالار مرادی نمایندگان سنندج، کامیاران و دیوان‌دره، جلیل جعفری بنه‌خلخال نماینده خلخال و کوثر، زهره طبیب‌زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، نوذر شفیعی نماینده ممسنی، عبداله سامری نماینده خرمشهر و مینوشهر، ناصر صالحی‌نسب نماینده دشت‌آزادگان و هویزه و رحمت‌اله نوروزی نماینده علی‌آباد کتول پاسخ می دهد.
البته حمیدرضا پشنگ نماینده خاش، یعقوب جدگال نماینده چابهار، نیک‌شهر و کنارک، داریوش اسماعیلی نماینده سروستان، خرامه و کوار و سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان هر کدام ۲ سوال و حامد قادرمزی نماینده قروه و دهگلان نیز سه سوال از این وزر دارند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه