حوادث غیرمترقبه گیلان آینده‌نگاری می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: حوادث غیرمترقبه گیلان به منظور پیش‌بینی در سال‌های آینده آینده‌نگاری می‌شود.

حوادث غیرمترقبه گیلان آینده‌نگاری می‌شود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، علیرضا خصوصی در دیدار با محمدعلی نجفی استاندار گیلان با اشاره به هفته هلال‌احمر از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه جاری اظهار کرد: هفته جمعیت هلال‌احمر امسال با شعار «انسان مهربان، دنیای آرام» نامگذاری شده است.

وی به فرماندهی نجفی در برطرف کردن خسارت‌های ناشی از حوادث غیرطبیعی در استان اشاره کرد و افزود: توجه به ساحل از موضوع‌های مورد تاکید استاندار گیلان است و جمعیت هلال‌احمر در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

خصوصی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر برای ایجاد دنیایی عاری از غم و درد تلاش می‌کند، تصریح کرد: ملت ایران با رهبری امام (ره) در مقابل سران کشورهایی که ادعای کاذب برزگی داشتند توانست ایستادگی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از پردازش ۲۴ ساعته نامه‌های مردمی در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و بیان کرد: نامه‌های مردمی در سه نوبت‌ کاری توسط اعضای جمعیت هلال‌احمر گیلان بررسی شده است.

وی به برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر گیلان در استان اشاره کرد و گفت: گیلان جزو استان‌های نخست در حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شود و آینده‌نگاری بلایای طبیعی در استان در حال انجام است.

خصوصی آینده‌نگاری حوادث غیرطبیعی را به منظور ارائه به مدیران استان دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت پژوهشی مذکور در آمادگی استان برای مقابله با بلایای طبیعی حائز اهمیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان در ادامه با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر در ۱۸ اردیبهشت ماه، یادآور شد: سال ۱۸۶۴ با توجه به جنگ‌ها در اروپا به این نتیجه رسیدند افرادی بی‌طرف باید برای کمک به انسان‌ها وجود داشته باشند.

وی جمعیت هلال‌احمر را دارای اصول هفت‌گانه بی‌طرفی، بی‌غرضی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان‌شمولی خواند و اظهار کرد: اصول مذکور نشان‌دهنده اعتقاد قلبی افراد فعال در جمعیت هلال‌احمر در کمک به همنوع در راستای تکلیف شرعی و انسانی است.

این مسئول به برنامه‌های اجرایی هفته هلال‌احمر در گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری چادرهای غربالگری آزمایش فشار و قند خون در مکان‌های برگزاری نماز جمعه برپا می‌شود.

خصوصی از رژه خودرویی جمعیت هلال‌احمر فردا در شهر رشت خبر داد و بیان کرد: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در نخستین روز از هفته جمعیت هلال‌احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه همایش فعالان هلال‌احمر یکشنبه هفته آینده در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: کوهپیمایی ۷۰۰ نفری، اجرای مانور امدادی جوانان جمعیت هلال‌احمر، یک روز زندگی با سالمندان، افتتاح پایگاه امداد جاده‌ای و … از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده همزمان با هفته جمعیت هلال احمر در استان است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه