بهداشت حرفه‌ای تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما را به عهده دارد

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بهداشت حرفه‌ای تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما را به عهده دارد.

بهداشت حرفه‌ای تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما را به عهده دارد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، محمدرضا نقی‌پور در همایش روز جهانی بهداشت حرفه‌ای با اشاره به هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی بهداشت حرفه‌ای اظهار کرد: امسال هفته سلامت به جای ۱۸ فروردین ماه از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و مسئولان روز جهانی بهداشت حرفه‌ای را امروز برگزار کردند.

وی به شعار «تحقق کار شایسته با نهادینه‌سازی فرهنگ ایمنی و سلامت کار» امسال در کشور اشاره کرد و افزود: پیگیری حقوق بهداشتی کارگران از اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

نقی‌پور با بیان اینکه واحد بهداشت حرفه‌ای وظیفه تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما را به عهده دارد، تصریح کرد: کمک به چرخه اقتصادی کشور از اولویت‌های واحد بهداشت حرفه‌ای است ضمن اینکه کارگران دارای حقوقی به لحاظ انسانی و فنی هستند.

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با قرائت پیام سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۴ مصادف با ۲۸ آوریل، روز جهانی ایمنی و سلامت کار است.

وی ادامه داد: امسال دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های کارفرمایی و کارفرمایی و انجمن‌های علمی کشور در حرکتی جهانی و همگام با سازمان بین‌المللی کار شعار «تحقق کار شایسته با نهادینه‌سازی فرهنگ ایمنی و بهداشت کار» را انتخاب کردند.

نقی‌پور با اشاره به اینکه نارسایی موجود در ایمنی و سلامت کار سبب کاهش کارآیی و بهره‌وری منابع انسانی در سال‌های اخیر در کشور شده است، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور موجب شده ایران در رتبه‌بندی جهانی در رابطه با شاخص «کار شایسته» در مرتبه‌ای قرار گیرد که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر سلامت جسمی و روانی نیروی کار تاکید کرد و گفت: سلامت جسمی و روانی سرمایه بالقوه برای دستیابی به توسعه پایدار است و در سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» با مشارکت دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی باید بتوانیم شاخص ایمنی و سلامت در حوزه «کار شایسته» را به بالاترین رتبه ممکن برسانیم.

وی رسیدن به هدف مذکور را نیازمند توجه جمعی به ایمنی و سلامت کار خواند و یادآور شد: مشارکت بین‌بخشی از مرحله قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری تا برنامه‌ریزی و اجرا در بخش دولتی و خصوصی امری ضروری است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از کارکنان نمونه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه