۷ سد گیلان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار گیلان گفت: هفت سد لاستیکی گیلان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

۷ سد گیلان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های زودتر از موعد درخصوص وضعیت آبرسانی به شالیزارها، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه بحران در بحث آب سه ماه جلوتر از موعد مقرر جلسات مستمر آبرسانی به شالیزارها برگزار شد.

وی به حضور خود در روستاهای مختلف و تأکیدات لازم به کشاورزان درخصوص شخم زمستانه اشاره کرد و افزود : در سال گذشته تلاش بر این بود تا کشاورزان از ظرفیت بارش‌ها به منظور شخم مزراع استفاده نمایند.

استاندار گیلان به انعکاس مشکلات تأمین آب شالیزارها در جلسات مختلف قبل از سفر رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد: با پیگیری های مستمر در این سفر ساخت ۱۱ سد لاستیکی در استان مصوب شد که هفت سد تا پایان سال ۹۴ و ۴ سد در سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد.

نجفی بیان اینکه طی ۵ سال آینده ۵۰هزار هکتار از شالیزارهای استان تجهیز می شوند، گفت : در سفر رئیس جمهور ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تجهیز و یکپارچه سازی ۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در سال ۹۴ اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع آب استان به صورت جدی پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا کنون مشکلی برای تأمین آب زراعی کشاورزان گیلانی به وجود نیامده است.

استاندار گیلان از کشاورزان خواست تا با رعایت الگوی مصرف مسئولان را در زمینه مدیریت منابع آب کمک کنند و تصریح کرد: میزان منابع آبی گیلان به صورت روزانه رصد می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه