ضرورت سیاستگذاری دولت و مجلس در جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر ضرورت سیاستگذاری دولت و مجلس در جلوگیری از واردات بی‌رویه به‌ویژه برنج تاکید کرد.

ضرورت سیاستگذاری دولت و مجلس در جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در دیدار مجمع نمایندگان و استاندار گیلان در بیت نماینده ولی فقیه در استان مسایل کشاورزی را محور بحث اصلی این نشست قرار داد.

وی با بیان اینکه ضعف در تولید مهم‌ترین چالش کنونی فعالیت‌های کشاورزی گیلان است، تصریح کرد: تدابیر لازم برای رونق فعالیت‌های کشاورزی و استعدادیابی اراضی باید اتخاذ شود.

امام جمعه رشت سیاستگذاری دولت و مجلس در جلوگیری از واردات بی‌رویه را امری مهم خواند و گفت: کارشناسان کشاورزی باید مطالعه جامع برای استعدادیابی اراضی مناطق مختلف استان را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه گیلان استعداد زیادی در کشت زعفران دارد، خاطرنشان کرد: اکنون کشت زعفران در مناطقی از رودبار و سیاهکل انجام می‌شود و ترویج آن می‌تواند ۱۰ برابر میانگین بهره‌وری دیگر محصولات کشاورزی گیلان را نصیب آنها کند.

قربانی درباره وضعیت چای تصریح کرد: با پرداخت وام بهزراعی و افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای نشاط جدید در چایکاران برای احیای باغ‌های چای ایجاد شده است.

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با بیان اینکه سال گذشته تلاش بر این بود تا کشاورزان از ظرفیت بارش‌ها به منظور شخم مزارع استفاده کنند، گفت: با پیگیری‌های مستمر در سفر هیئت دولت به گیلان ساخت ۱۱ سد لاستیکی در استان مصوب شد که هفت سد تا پایان سال ۹۴ و ۴ سد در سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی نجفی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تجهیز و یکپارچه‌سازی ۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در سال جاری خبر داد و افزود: در مدت پنج سال آینده ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان تجهیز می‌شوند.

وی یکی از دغدغه‌ها را کاهش قیمت در هنگام برداشت محصول عنوان کرد و یادآور شد: این امر در اقتصادی کردن محصولات برای برطرف شدن نگرانی کشاورزان ضرورت دارد.

محمود شکری رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد شالیزارهای استان خزانه‌گیری و ۱۰ درصد نشاکاری شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
کشاورز زاده
سلام به اطلاع مدیران استان می رساند مشکلات کشاورزان تنها به یک واردات محدود نمی شود بلکه برخی دستگاهها هم به این کشاورزان بیچاره به عنوان یک منبع درآمد نگاه می کنند... به عنوان مثال بر طبق قانون مزارعی که به صورت سنتی آبیاری می شوند و از آب کانال استفاده نمی نمایند قبوض آب برای مزارع پرداخت نمی نمایند. ولی چندین سال است که اداره آبیاری به طرق مختلف از کشاورزان پول می گیرد به این شکل که کشاورزان بیچاره وقتی برای بیمه مزارع خود به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه می نمایند هر سال به صورت تکراری اینها را مجبور می نمایند به اداره آبیاری مراجعه کنند و گواهی سطح زیر کشت خود را برای چندمین بار تکراری بدون اینکه تغییری کرده باشد بگیرند و در عوض اداره آبیاری هم برای صادر کردن این گواهی تکراری مبالغ مختلفی دریافت می کند . اینم حمایت از کشاورز بیچاره ... لطفا مدیران محترم این مسئله را پیگیری نمایند چون ادرات آبیاری در شهرستان ها دارند این پول را بی هیچ دلیلی از کشاورزان می گیرند و کسی در این زمینه پاسخگو نیست...
علی
با عرض سلام و خسته نباشید مطلبی که عزیزمان کشاورز زاده مطرح نموده کاملا درست می باشد ما هم دلیل دریافت این پول را از اداره آبیاری موقع بیمه محصولات کشاورزی می پرسیم جواب قانع کننده ای به ما نمی دهند...
حامد
در شهرستان ماسال نیز اداره آبیاری این پول را به اجبار هر ساله موقع بیمه برنج از ما دریافت می کند آن هم برای صدور یک برگ گواهی تکراری. اگر باور ندارید تشریف بیارید ماسال و گزارشی در این زمینه از وضعیت کشاورزان و فیش هایی که به اجبار پرداخت نموده اند تهیه نماید. فیش های ما الان در دست ما هست و مجبور شدیم این پول پرداخت کنیم و اگر مجموع این پول را در نظر بگیریم رقم بسیار زیادی می شود.
محمد
از یک طرف صحبت از حمایت از کشاورز می شود از طرف دیگر به خاطر صدور یک گواهی تکراری آن هم برای بیمه محصول از این قشر کم درآمد پول می گیرند.
امید
از ماسال مزاحم می شوم از ما هم این پول اداره آبیاری برای صدور یگ گواهی سطح زیر کشت تکراری به اجبار دریافت می کند و تا فیش واریز نشود اجازه بیمه محصول داده نمی شود.
حسین
تو شهرستان ما هم این اتفاق افتاده اما کسی پاسخگو نیست به مدیران هم مراجعه کردیم
لیلا
خدا رو بسیار شکر فهمیدیم کشاورزان از جمله قشر ثروتمند جامعه هستند که برای دریافت یک گواهی از اداره دولتی باید هر ساله پول پرداخت نمایند... فدایی دارند این مدیران بزرگوار
سرمایه دار
ما پیگیر شدیم تا دلیل گرفتن این پول زور خوب بفهمیم نتیجه نگرفتیم حداقل شما رسانه ها پیگیر باشید شاید کسی جوابی داد
شالیزار
از یک طرف دولت کشاورزان را تشویق می کند تا محصولات خود را بیمه نمایند از طرف دیگر به خاطر یک گواهی تکراری اداره آبیاری از این کشاورزان پول می گیرد. منم مجبور به پرداخت این پول شدم. آخه این طوری پیش برود همه ادارات دولت برای کوچکترین کاری باید از همه مردم پول بگیرند. جلوی تخم مرغ از الان باید گرفت
ناشناس
درست درست مطلب
در حاشیه