نفس فرهنگ عامل انسجام و وحدت جامعه است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نفس فرهنگ عامل انسجام و وحدت جامعه است، گفت: اگر این عامل حفظ نشود دشمن سرمایه‌گذاری می‌کند.

نفس فرهنگ عامل انسجام و وحدت جامعه است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، حسن بنیانیان در حاشیه برگزاری کارگاه آماده‌سازی اساتید بسیجی گیلان برای پیوست‌نگاری فرهنگی اظهار کرد: شکل‌گیری رفتارها بر اساس ارزش‌ها بوده و فرهنگ مسئله عام است و تمام انسان‌ها در تحولات فرهنگی نقش‌آفرین هستند.

وی اصلاح نقش انسان‌ها در فرهنگ را مهم خواند و افزود: تمام نهادها و ارگان‌ها در فرهنگ جامعه دخیل هستند بنابراین باید کارکردها برای نقش آفرینی فرهنگ در جامعه مشخص و شناسایی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر شناخت آثار فرهنگی، گفت: تولید کننده علم جزو عناصر پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم توسعه رفاه را به پیشرفت معنویت قرار دهیم، تصریح کرد: برای رسیدن به این امر موانعی وجود دارد ضمن اینکه به طور جدی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن هستیم و باورها و اعتقادها موجب مقاومت در برابر دشمن می‌شود.

بنیانیان با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است با تهاجم فرهنگی اعتقادهای ما را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در این راستا نقش مهمی دارند اما معضلات فرهنگی مانع از پیشرفت است و اگر علم دانشگاهی نتواند مشکل جامعه را برطرف کند پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

وی تولید ادبیات و نگارش پیرامون موضوع پیوست فرهنگی را یکی از وظایف اصلی پیوست‌نگاران فرهنگی عنوان کرد و گفت: پیوست‌نگار فرهنگی باید مسایل کلی را تبدیل به موضوعات جزئی و قابل اجرا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نفس فرهنگ را عامل انسجام و وحدت جامعه عنوان کرد و یادآور شد: اگر این عامل حفظ نشود دشمن سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی فرهنگ معنا پیدا می‌کند که در تمام زندگی عملی شود، خاطرنشان کرد: به دلیل بی‌توجهی‌ها نسبت به اصل فرهنگ، پیشرفت‌ها کند است و کشور نیاز به تهیه نقشه مهندسی فرهنگی دارد.

به گزارش فارس، کارگاه آماده‌سازی اساتید بسیجی گیلان برای پیوست‌نگاری فرهنگی در پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و  …  تا ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در حال برگزاری است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه