آیا ارزش رای مردم در دوره های مختلف از نظر شما متفاوت است؟ / انتقاد شما از قوه قضائیه به دادرسی پرونده نزدیکانتان مرتبط است؟/ این شیوه خاطره گویی، خاطرات شما را بی اعتبار کرده است

جمعی از اساتید دانشگاه امیرکبیر همزمان با انتشار خبر احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه، ضمن اعتراض به این برنامه ریزی، سوالاتی را از وی مطرح کردند.

آیا ارزش رای مردم در دوره های مختلف از نظر شما متفاوت است؟ / انتقاد شما از قوه قضائیه به دادرسی پرونده نزدیکانتان مرتبط است؟/ این شیوه خاطره گویی، خاطرات شما را بی اعتبار کرده است
به گزارش هشت دی نیوز، جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر همزمان با انتشار خبر احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه، ضمن اعتراض به این برنامه ریزی، سوالاتی را از وی مطرح کردند تا در صورت حضور در دانشگاه به آنها پاسخ دهد.
متن نامه اساتید دانشگاه که نسخه ای از آن در اختیار خبر نگار رجانیوز قرار گرفته است را در ا دامه می خوانید:
جناب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلت نظام
با سلام و گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، حضور جنابعالی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مغتنم شمرده، لذا بر آن شدیم سوالاتی را به حضور جنابعالی مطرح نماییم، بدیهی است پاسخ روشن جنابعالی به این سوالات می تواند در شفاف سازی فضای سیاسی کشور موثر باشد.
۱-با توجه به نظر مبارک حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر این که « میزان رای ملت است.» و نظر مقام معظم رهبری «مبنی بر حق الناس بودن رای مردم»، حضرتعالی دولت های نهم و دهم را که برآمده از آراء مردم و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی بود، تایید و حمایت ننمودید، آیا ارزش آراء مردم از نظر جنابعالی در دوره های مختلف متفاوت است؟
۲- قطعا همواره عملکردهای زیر مجموعه های وابسته به قوای مختلف ممکن است توام با انتقادهایی باشد که قطعا نقد مشفقانه صاحب نظران و دلسوزان نظام بسیار مفید و لازم است. با این حال در این مقطع زمانی که پرونده یکی از بستگان حضرتعالی مسیر دادرسی خود را در مراجع قضایی طی می کند، آیا تایید و حمایت کامل و قاطع جنابعالی از قوه مجریه( که البته مفید و لازم هم هست) و در کنار آن انتقادهای شدید از دستگاه های قضایی چه توجیهی دارد؟
۳-موضع جنابعالی در صدر انقلاب همیشه موجب دلگرمی و امید آحاد مردم و موجب یاس و نامیدی جبهه ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی بوده است. متاسفانه مواضعی که در سال های اخیر اتخاذ نموده اید، برخلاف قبل موجب جرأت و تقویت جبهه ضد انقلاب شده است. سوال این است که با توجه به این تناقض کدام یک از این مواضع، مورد تاکید جنابعالی است؟
۴-اخیرا نقل خاطرات از سوی جنابعالی و انتساب آنها به امام راحل(ره) موجب بحث های فراوانی در جامعه شده است. با توجه به این که حضرت امام (ره) نحوه انتساب مطالب به شخص خود را قبلا در وصیت نامه الهی سیاسی خویش به روشنی مشخص کرده اند، طرح چنین مطالبی جز ایجاد تفرقه در میان امت و آحاد ملت نتیجه دیگری دارد؟ آیا این رویه موجب سلب اعتماد عمومی از سایر خاطرات دیگر جنابعالی  نخواهد شد؟
اسامی امضاکنندگان محفوظ است.
 رجا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه