درآمد خالص بازی کلش آف کلنز

چقدر با بازی های آنلاین آشنایی دارید؟ آیا این بازی ها کاملا رایگان هستند؟ هدف از این گونه بازی ها چیست؟

درآمد خالص بازی کلش آف کلنز

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از جام نیوز، تا چند سال قبل، افراد برای انجام بازی های گروهی باید در کنار هم میبودند. اما  با به وجود آمدن بازی های تحت سرور آنلاین، دیگر کمتر کسی رو به این گونه بازی ها می آورد و فقط کافیست که به اینترنت متصل شوند و با میلیون ها نفر  در سراسر  دنیا چه به صورت دوست و چه به صورت دشمن، به بازی بپردازند.

 

یکی از این بازی های آنلاین که اکنون جزو پرطرفدار ترین بازی های آنلاین شده بازی کلش آو کلنز  است.

 

بازی کلش آو کلنز در آوریل ۲۰۱۳ توانست به همراه بازی هی دی (Hay day) درآمد خالص ۲۷۹ میلیون دلاری کسب کند. درآمد روزانه این بازی ۲٫۴ میلیون دلار است که از ۸٫۵ میلیون کاربر این درآمد را کسب نموده است. اپلیکیشن این بازی در بازه دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ جز ۵ اپلیکیشن برتر از نظر دانلود بوده است. اپلیکیشن این بازی سومین بازی پرفروش در اپ استور و گوگل پلی بوده است.

 

در ایران این بازی روزانه بیش از ۵۰ میلیون تومان درآمد دارد که در سال میشود ۲۰ میلیارد تومان! اکانت های این بازی با قیمت های ۱۰۰ هزار تومان,۴۰۰ هزار تومان,۶۰۰ هزار تومان,۹۰۰ هزار تومان و حتی ۲ میلیون تومان در سایت ها به فروش می‌رسد!

چه زمان های با ارزشی که داریم برای این بازی می‌کشیم!
چه هزینه‌هایی که داریم برای این بازی ها  خرج می‌کنیم! هزینه هایی که می‌توانستیم صرف فعالیت های بهتر و مفید تری بکنیم. مثلا  می‌توانستیم صرف فعالیت های  علمی  و  پژوهشی  و تهیه کتاب
بکنیم و کمی به دانسته هایمان بیفزاییم و از حیرتمان در وقت‌های اضافه زندگی خود کم کنیم.

 

این بازی ها در میزان و نوع روابط ما با خانواده هم تاثیر زیادی گذاشته‌اند. مثلا فرد در کنار خانواده حضور دارد، ولی سخت مشغول بازی آنلاین خود است و اصلا فراموش می‌کند که الان کجا هست و توجهی به صحبت‌های  خانواده  ندارد و  هنگامی که  خانواده  از  او سوالی  می‌کنند  به  دلیل  این که حواس  او  را پرت کرده‌اند  با  بد اخلاقی جواب خانواده را می‌دهد.

 

در بازی های استراتژیک, شما بر شخصیت های بازی احاطه دارید و از نمای بالا همه چیز را رصد می‌کنید و می‌توانید هر دستوری که می‌خواهید بدهید، بدون این که کسی در کار شما دخالت کند و در واقع این حس را به شما می‌دهد که همه افراد مطیع شما هستند و باید از شما پیروی کنند.

 

بعد از یک مدت این حالت فرمانروایی در وجود شما کم کم ریشه میدواند و شما این حس را در خارج از دنیای بازی هم دارید و می‌خواهید دیگران حرف شما را قبول کنند و شما باشید که به آن ها دستور می‌دهید.

 

این یکی از مخرب ترین اثراتی است که این بازی های استراتژیک دارند و این اخلاق دستوری شما باعث می‌شود که دیگران کمترین ارتباط را با شما داشته باشند.

 

ما به جای این که زمان های کوتاه بین کاری خود را با انجام فعالیت های مفید مثل کتاب خوانی پر کنیم صرف تقویت نیرو های خود در بازی می‌کنیم تا به دشمن برای انتقام حمله کنیم! از نظر من هدف از انجام این گونه بازی ها تنها از بین بردن زمان با ارزش ما است و سدی است محکم در برابر دانش اندوزی و کسب درجات علمی.

 

پس بهتر است بیشتر در مورد این بازی ها و زمان با ارزشی که صرف آن‌ها  می‌کنیم، تفکر کنیم و به جای این بازی‌ها سعی کنیم  از زمانمان بهترین استفاده را ببریم و کاری نکنیم که فردا حسرت زمان و هیزینه ایی را بخوریم که صرف این گونه کارهای پوچ کردیم و به قول زنده یاد حسین پناهی, شنا کردن را بعد از غرق شدن یاد بگیریم.

 

ورزش، خواندن کتاب‌های درسی و غیر درسی، حضور در کارهای مشارکتی فرهنگی و هنری، انجام فعالیت های علمی و پژوهشی، مقاله نویسی و… از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای این گونه فعالیت های بی ثمر باشد.

 

حتی اگر نگاه بر روی متون کتاب، برایتان خسته کننده است و  فکر می‌کنید که دارید یک بار اضافی با خود حمل می‌کنید، حداقل می‌توانید کتاب را به صورت صوتی گوش کنید! گوش دادن به کتاب های صوتی  هم یکی از بهترین راه ها برای پر کردن اوقات فراغت شما و زمان‌های خالی بین کاری شما است و می‌توانید در  هر موقعیتی که هستید از شنیدن کتاب مورد علاقه خود به صورت صوتی که بعضی از آن ها همراه با موسیقی هم هست لذت ببرید.

 

درست است که این کتاب های صوتی دل نشینی  خواندن خود آن کتاب را ندارد و شما با توجه به سابقه طولانی خود در کتاب و کتاب‌خوانی به خواندن  و در دست داشتن کتاب عادت کرده اید! اما این نوع  مطالعه هم  لذت خاص خود را دارد.

 

در آخر سخنی از  آلبرت اینشتین  را یادآور می‌شوم: من از روزی می ترسم که تکنولوژی از تعامل انسانی پیشی بگیرد،  چــنین روزی، جـــهان  نــسلی  از  احـــمق‌ها را خواهد  داشــت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه