آمار جرائم خشن در استان گیلان پایین است

رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: آمار جرائم خشن از جمله سرقت در استان گیلان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است.

آمار جرائم خشن در استان گیلان پایین است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، احمد سیاوش‌پور صبح امروز در نشست مدیران دستگاه‌های قضایی گیلان با بیان اینکه کاهش مدت زمان دادرسی پرونده‌های قضایی از مهمترین اولویت‌های امسال در دادگستری گیلان است، اظهار داشت: پرونده‌های طولانی مدت بسیار زیادی در سال ۹۳ مختومه شد.

وی با تأکید بر سلامت، پشتکار و نظم و انضباط در امورات دستگاه‌های اجرایی و قضایی گیلان، افزود: موفقیت دستگاه‌های اجرایی و قضایی مشروط به مدیریت صحیح و کارآمد است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر جلب رضایت مردم، گفت: خدمت صادقانه به مردم رضایت خداوند متعال را در پی دارد و همواره در کارها باید به این مسئله توجه کنیم و کاهش اوقات دارسی اقدام عملی برای کسب رضایت مردم است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در حفظ حقوق بیت المال اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: این مسئله یک اصل و یک وظیفه شرعی و قانونی است و مبارزه با تغییر کاربری اراضی و متعرضان به منابع طبیعی باید تشدید شود.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست گیلان در کاهش موجودی پرونده‌های قضایی، اظهار داشت: آمار جرائم خشن از جمله سرقت در استان گیلان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر توجه ویژه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی این استان، افزود: دلایل افزایش طلاق و کاهش ازدواج در گیلان بررسی و در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه می‌شود.

سیاوش‌پور با بیان اینکه یک‌سوم زندانیان معادل ۳۰درصد از مجرمان سابقه‌دار هستند، گفت: باید برنامه‌های ویژه‌ای برای کاهش این آمار توسط دستگاه های مسئول تدوین و اجرایی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه